کد خبر: ۱۱۱۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹

آیت‌الله صافی: در مکتب اهل بیت، ظلم و بی‌رحمی و خشونت، محکوم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید، در پیامی به اجلاس سراسری اتحادیه شیعیان آلمان، خواستار رساندن پیام اخلاقی و معنوی اسلام و تشیع به همگان شد و تاکید کرد که ظلم و بی‌رحمی و خشونت و تروریسم و به خاک و خون کشیدن گروهی زن و مرد و کودک و پیر و جوان در مکتب اسلام و هدایت اهل بیت علیهم السلام محکوم است. 

ایشان همچنین با اشاره به اینکه در دین اسلام، صلح و دوستی از مسائل اصلی است، افزود: دین چیزی غیر از حب و دوستی نیست و ممکن نیست در مکتب تشیع یک نفر تروریسم پرورش یابد. 

متن پیام این مرجع تقلید به اجلاس سراسری اتحادیه شیعیان آلمان، به نقل از مرکز خبر حوزه، بدین شرح است: 

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
اجلاسیه سراسری اتحادیه شیعیان آلمان
السلام علیکم و رحمة الله 

با تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در اجلاسیه و با مسألت توفیق بیشتر آن عزیزان برای تعظیم قرآن مجید و تکریم عترت طاهره (ثقلین کریمین) که بر حسب روایات متواتر و قطعی الصدور از طرق فریقین شیعه و سنی و معتبرترین مصادر اسلامی تمسک به آنها موجب امان از ضلالت و گمراهی است امید است از برکت این اجلاسیه‌ها و حضور و اجتماعات بتوانید هدایت‌های نجات بخش قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام را که پاسخ گوی همه نیازهای روحی و فکری و تعلیمات عالی انسانی است، به همگان برسانید. 

هر شخص با وجدان و منطقی که این پیام‌ها و راهنمائی‌های اخلاقی و معنوی و خداشناسی و خیر و عدل و احسان به او برسد به فطرت پاک انسانی خود از آن استقبال می‌نماید. 

در جامعه‌ای مثل جامعه آلمان که از دیر زمان محققان و اسلام شناسان آن به اسلام گرایش نشان داده و حقیقت و حقانیت هدایتهای جامع و کامل و انسان‌ساز آن را ستوده‌اند این اجلاسیه‌ها خدمت به همگان و دعوت به حقوق انسان است. 

اسلام دین توحید، دین یگانگی و مساوات و برادری و مهربانی و بی امتیازی است و به همه اقوام و نژادها و ملل به چشم واحد نگاه می‌کند. 

صلح و دوستی در این دین از مسائل اصلی است و اولیاء دین و ائمه معصومین‌علیهم السلام فرموده‌اند: «هل الدین الا الحب» یعنی دین چیزی غیر از حب و دوستی نیست ظلم و بی‌رحمی و خشونت و تروریسم و به خاک و خون کشیدن گروهی زن و مرد و کودک و پیر و جوان در مکتب اسلام و هدایت اهل بیت علیهم السلام محکوم است. 

در تمام اعصار شیعیان به این مبانی تعهد خاص داشته و دارند. ممکن نیست در مکتب تشیع یک نفر تروریسم پرورش یابد. نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و… دعاهائی که بما تلقین کرده‌اند؛ همه بلندترین معانی انسان‌پذیر و مقبول فطرت بشر را پیشنهاد می‌نماید. 

اینجانب به همه شما برادران و خواهران که با آن دلهای پاک در این اجلاسیه حضور دارند و خصوصاً برادران و خواهران آلمانی تبار آلمان سرافراز به سوابق خوب و خدمات به بشریت درود می‌فرستم و برای همه خوشنودی و سعادت و رضای قلب مبارک حضرت ولی عصر مولانا المهدی ارواح العالمین له‌الفدا را آرزومندم.
 
والسلام علیکم و رحمة الله/ذی القعده۱۴۳۱
لطف‌الله صافی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین