کد خبر: ۱۱۱۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵

تنور دوستی ارتباطات ایران و مصر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام اداری شبکه شیعی اهل‌بیت با اعلام اینکه مقامات مصری قبل از قطع پخش برنامه‌های این شبکه هیچ هشداری نداده بودند، تاکید کرد: توقیف این شبکه نقشه‌ای اطلاعاتی علیه پربیننده‌ترین شبکه شیعیان است.

به گزارش پایگاه خبری "ابا"، شرکت ماهواره‌ای "نیل ست" که زیر نظر وزارت تبلیغات مصر فعالیت می‌‌کند هفته گذشته در اقدامی غیرمنتظره پخش چندین شبکه ماهواره‌ای از جمله شبکه شیعیان اهل‌بیت و شبکه وهابی "صفا" را قطع کردند.

برخی منابع آگاه اعلام کردند قطع پخش شبکه اهل‌بیت که از پربیننده‌ترین شبکه‌های شیعیان در منطقه به حساب می‌رود بدون اینکه از پیش هشداری به آن داده شده باشد، صورت گرفت.

این در حالی است که شبکه "صفا" از دو سال پیش تهاجم آشکاری را علیه پیروان مذهب اهل‌بیت آغاز کرده و طی دو ماه گذشته حملات خود علیه شیعیان را به اوج خود رسانده بود و از هیچ لعن و نفرین و مسخره کردن نمادهای شیعیان و حتی ائمه معصومین پرهیز نکردند.

یکی از مسئولان شبکه اهل‌بیت گفت: دست‌اندرکاران این شبکه در حال مذاکره با شرکت نیل ست برای بررسی علل این اتفاق و قطعی شبکه هستند.

وی افزود:بر اساس قرارداد منعقد شده بین شبکه‌های ماهواره‌ای با شرکت نیل ست، این شرکت اجازه ندارد پیش از هشدار به شبکه‌ها درباره آنچه نقض قوانین می‌خوانند شبکه را به طور غیرمنتظره قطع کند.

این مسئول شبکه اهل البیت تاکید کرد، شبکه اهل بیت متعهد به میانه‌روی و مقابله جدی با اختلافات قومی و جنگ با هرگونه افراط‌گرایی است و همه برنامه‌های شبکه منطقی است و برادری بین مذاهب اسلامی محوری اساسی است که این شبکه برای تحکیم آن از طریق گفت‌وگوی صلح‌آمیز تلاش می‌کند.

"احمد لاشین " یک مقام رسانه‌ای در تحقیقی که در پایگاه "الاسلام آن لاین " منتشر کرد، آورده است: شبکه اهل‌بیت موثرترین و پربیننده‌ترین شبکه‌ها بین اهل تسنن و شیعیان است و علت اصلی قطع پخش برنامه‌های این شبکه تاثیر گسترده این شبکه بر جامعه مصر و همچنین دیگر کشورهای عربی است.

پایگاه خبری ابا همچنین نوشت: شبکه اهل‌بیت همچنان از ماهواره عرب ست قابل مشاهده است. 

ناظران معتقدند شرکت مصری نیل ست در حالی پخش شبکه شیعی اهل بیت را متوقف کرده است که بسیاری از کانال‌هایی که به افراط‌‌گرایی و برانگیختن اختلافات قومی مذهبی به بدترین شکل ممکن مشهور هستند نادیده گرفته شدند از جمله آنها شبکه "وصال" وابسته به "عثمان الخمیس"‌ یک مبلغ کویتی تندرو است. 

گفتنی است؛ چند روز پیش نیز مصر اجازه سفر یک متفکر شیعه مصری را به ایران نداد و با این تفاسیر باید دید با پروازهای ایران - مصر، چه اشخاصی قرار است جابه‌جا شوند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین