کد خبر: ۱۱۱۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۶

مورالس سوار بر تراکتور ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهور کشور بولیوی که برای انجام سفری یک روزه ساعتی قبل وارد تبریز شده است، با حضور در مجتمع کارخانجات تراکتور سازی ایران در تبریز، از این مجتمع بازدید کرد. 

«اوو مورالس» رئیس‌جمهور کشور بولیوی و هیأت همراه در ادامه سفر خود به تبریز ظهر امروز از قسمت‌های مختلف کارخانه تراکتورسازی ایران و محصولات تولیدی آن بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت‌های تولیدی این کارخانه آشنا شدند.

در این بازدید تراکتورهای تک دیفرانسل و 2 دیفرانسیل 240، 285 و 399 و سه محصول جدید با نام‌های تراکتورهای 1000، 1050 و 475 مورد بازدید قرار گرفت و رئیس‌جمهور بولیوی رضایت خود را از کیفیت این محصولات ابراز کرد.

مورالس در این بازدید دو بار ضمن سوار شدن به تراکتورهای تولید کارخانه تراکتورسازی تبریز مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

شرکت تراکتور سازی تبریز به منظور ساخت انواع تراکتورهای 65 اسب تک دیفرانسیل و 2 دیفرانسیل و تراکتور 45 اسب در سال 1345 تاسیس شد.

در سال 1354 در این شرکت طرح جایگزینی تراکتور مسی و فرگوسن و موتور پرکینز تحت لیسانس انگلستان با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان برنامه و بودجه با موفقیت انجام شد و نخستین تراکتورهای MF را در چهار مدل تولید و به بازار عرضه کرد.

از سال 1372نیز با تغییر خط قدیم رومانی اقدام به تولید تراکتور سنگین MF993 با قدرت 110 اسب بخار در دو مدل تک دیفرانسیل و 2 دیفرانسیل کرد. این شرکت در سال 74 به منظور استفاده بهینه از امکانات موجود اقدام به ایجاد چهار مرکز سود مستقل (SBU) شامل ساخت کامیونت و ساخت ماشین و ساخت ابزار و سازمان آموزش کرد.

از سال‌های پیش نزدیک به 95 درصد سهم بازار داخلی ایران در رنج 47 تا 110 اسب بخار در دست شرکت تراکتور سازی ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین