کد خبر: ۱۱۱۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۵

افزایش ۴درصدی تلفات تصادفات نسبت به سال‌گذشته

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی گفت: در نیمه اول سال جاری۱۲هزار و ۸۱۲ تن در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴٫۳ درصد افزایش یافته‌است. 

عبدالرزاق برزگر در این باره گفت: بیشترین افزایش در کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی در شش ماه اول امسال در ماه فروردین با ۱۰٫۲ درصد و شهریور با ۸٫۹ درصد گزارش شده‌است. 

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان‌های لرستان با ۴۱٫۱ درصد و مرکزی با ۳۹٫۴ درصد رخ داده‌است، گفت: بیشترین کاهش مربوط به استان‌های ایلام با ۴۲٫۷ درصد و قزوین با ۱۳٫۳ درصد بوده‌است. 

برزگر تصریح کرد: ۶۱٫۶ درصد کشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون شهری، ۲۷٫۸ درصد در جاده‌های درون شهری و ۱۰ درصد در جاده‌های روستایی بوده و محل تصادف ۷ درصد موارد نیز نا‌معلوم گزارش شده‌است. 

به‌گفته وی استان‌های تهران با هزار و ۱۹۳ تن و خراسان‌رضوی با هزار و ۷۹ تن کشته بیشترین و استان‌های ایلام با ۸۲ تن و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰۶ تن، کمترین تعداد کشته‌های ناشی ازحوادث رانندگی را در نیمه اول سال جاری داشته‌اند. 

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی در ادامه اظهار داشت: بررسی‌های گروه آمار سازمان نشان می‌دهد ۷۸٫۵ درصد از کشته‌های ناشی از تصادفات مرد و ۲۱٫۵ درصد زن بوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین