کد خبر: ۱۱۱۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۱

مایلی كهن، سعیدلو را شست و پهن كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرمربی تیم فوتبال سایپا می‌گوید اظهارنظر درباره تشكیل كمیته‌ای ویژه برای انتخاب سرمربی تیم ملی پس از جام ملت‌های آسیا از سر "بی‌اطلاعی" و "ناآگاهی" بوده است. او همچنین می‌گوید "آقایان به دنبال تضعیف تیم ملی هستند."

محمد مایلی كهن، درپاسخ به این سوال كه نظر شما درباره موضوع روز تیم ملی و تشكیل كمیته انتخاب سرمربی تیم ملی پس از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا چیست و آیا این اقدام حرفه‌ای بوده گفت: به اعتقاد من این كار و این حرف كاملا غیركارشناسی است و دقیقا مثل دستوری می‌ماند كه باشگاه‌ها را به استان‌ها واگذار كردند و این دستور هم باشگاه‌ها را دچار مشكل كرد و هم استان‌ها را.

وی افزود: در شرایطی كه ممكن است برخی بازیكنان به دنبال فرصتی باشند تا به نوعی سرمربی تیم‌شان را ضعیف ببینند و از این مساله استفاده كنند به راه انداختن چنین بحثی عجیب است. آن هم در شرایطی كه زمان چندانی تا مسابقات جام ملت‌های آسیا نداریم.

مایلی كهن با بیان اینكه چنین حرفی تنها باعث تضعیف سرمربی تیم ملی می‌شود گفت: اگر این حرف را ما می‌زدیم همه به ما می‌تاختند كه چرا در این مقطع موجبات تضعیف تیم ملی را فراهم كرده‌ایم. به اعتقاد من یقینا خود آقایان به دنبال تضعیف تیم ملی هستند. به نظر من نكته‌ای كه باعث شده سال‌ها از آن رنج ببریم عدم آگاهی و عدم تخصص آقایان است. آنها چون تخصص و آگاهی از ورزشی ندارند چنین حرف‌هایی را مطرح می‌كنند. آن هم در شرایطی كه این همه هزینه شده و عجیب‌تر اینكه بدون كاركارشناسی می‌گویند حاضرند برای استخدام یك مربی خوب خارجی پول كلانی هم بپردازند. مشكل فوتبال ما داخلی یا خارجی بودن مربیان نیست بلكه افرادی هستند كه در راس‌اش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: آنها بدون شناخت و علاقمندی در راس كار قرار می‌گیرند و تا زمانی كه این مشكل حل نشود بی جهت پول مردم را كه باید در جهت رفاه مردم و آرامش و بهداشت آنها هزینه شود به جوی آب می‌ریزند. كما اینكه در زمان حضور كفاشیان در كمیته ملی المپیك 200، 300 هزار دلار برای مربیگری بگوویچ پول پرداختند و تیم امید بدترین نتایج را گرفت. آن هم در شرایطی كه لیگ را برای 15 روز تعطیل كرده بودند. تعجب برانگیزتر این كه برخی آقایان كه كت چوپان دروغگو را از پشت بسته‌اند الان می‌گویند چرا ما نباید با صداقت با مردم حرف بزنیم. من معتقدم تصمیمی كه گرفته شده كاملا برخلاف منافع ملی و تیم ملی است و یك حرف كاملا غیركارشناسی است و به نظرم می‌تواند به تیم ملی در این مقطع ضربه بزند.

مایلی كهن در پاسخ به این سوال كه نظر شما درباره نامزدی علی كفاشیان برای حضور در كمیته اجرایی AFC چیست؟ گفت: من مشكل فوتبال‌مان را گفتم. ضمن این كه به قول معروف "كل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی". من به كارهای دیگر كفاشیان كاری ندارم. می‌گویند آدم خوبی است. خب، این وظیفه انسانی همه ماست كه آدم خوبی باشیم و این وظیفه را همه ما داریم كه صادق باشیم كه البته در همین بخش هم صحبت‌های زیادی وجود دارد.

وی افزود: به هر حال اگر ایشان طبیب بود، فوتبال خودمان را درمان می‌كرد. امیدواریم پس از این كه می‌بینیم كفاشیان توانست مشكلات فوتبال‌مان را حل كرد، او بتواند مشكلات فوتبال آسیا را هم برطرف كند.

سرمربی سایپا همچنین درباره تساوی پرگل این تیم برابر فولاد به ایسنا گفت: به نظرم این دیدار یكی از بی‌نظیرترین بازی‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران بوده است. دیداری پاك و جوانمردانه بود و دو تیم بازی خوبی انجام دادند. مجموعه دو تیم شناخت خوبی از هم داشتند. ما كاملا با آنها آشنا بودیم، آنها هم یقینا از تیم ما شناخت داشتند. فولادی‌ها تلاش كردند كه از كناره‌ها به ما حمله كنند و ما هم آن قسمت‌ها را بسته بودیم.

وی افزود: با گذشت زمان بازی را در اختیار گرفتیم و موید این صحبت من هم تعداد كرنرهایی بود كه برروی دروازه فولاد فرستادیم كه در نهایت به یك گل هم رسیدیم. بعد از گل باز هم بازی در اختیار ما بود اما فولاد توانست گل مساوی را به ثمر برساند.

مایلی كهن افزود: بعد از گل فولاد آنها یكی، دو كرنر زدند و شانس خوبی برای گلزنی داشتند كه بازیكنان ما توپ را از روی خط بیرون كشیدند اما در اواخر نیمه اول روی سانتر بسیار خوب ابراهیم صادقی به گل رسیدیم. در اینجا خواهشم از افشین قطبی این است كه بازیهای ابراهیم صادقی را ببیند. این بازیكن در شرایط فعلی خیلی می‌تواند به تیم ملی كمك كند چرا كه هم از نظر جسمانی و هم از نظر اخلاقی بهترین وضعیت را دارد و براساس آماری كه وجود دارد صادقی از ابتدای لیگ تا به حال به لحاظ پاس گل و گل زدن بهترین بازیكن لیگ بوده است.

وی افزود: ضمن این كه صادقی بازیكنی نیست كه اگر روی نیمكت بنشیند برای تیم مشكلی ایجاد كند و می‌تواند در جام ملت‌ها كمك زیادی به تیم ملی كند.

مایلی كهن در ادامه درباره عملكرد سایپا در نیمه دوم دیدار برابر فولاد گفت: بین دو نیمه به بازیكنان گفتم كه حریف برای جبران می‌آید و باید برای آنها تله‌گذاری كرد و همین گونه هم شد و ما دو گل دیگر زدیم. در ادامه آنها یكی از گل‌ها را جبران كردند اما ما توانستیم گل پنجم را وارد دروازه فولاد كنیم.

وی افزود: در شرایطی كه طبق روال معمول می‌توانستیم با كشتن وقت نتیجه را به سود خودمان به پایان ببریم، حتی یك مورد هم این كار را نكردیم و در نتیجه حریف با استفاده از موقعیت‌هایی كه به دست آورد بازی را به تساوی كشاند. این در حالی است كه می‌توانستیم گل‌های دیگری را هم به ثمر برسانیم كه به عنوان نمونه ضربه ابراهیم صادقی به تیرك دروازه خورد. ضمن اینكه اعتقاد دارم داور به اشتباه یكی از گل‌های ما را قبول نكرد و خطایی كه داور برای ما در یكی از صحنه‌ها گرفت در محوطه 18 قدم رخ داد. من خواهشی هم از مسعود عنایت دارم. حق وردی از داوران خوب فوتبال ایران است و من هم در مجموع اعتراضی به داوری‌ها نداشته‌ام اما حق وردی در مقاطع مختلف سه، چهار بازی ما را قضاوت كرده و اشتباهاتی هم داشته كه مسجل شده است. من از عنایت می‌خواهم وقتی اشتباه داوران مسجل شد حداقل داوران فیلم بازی‌ها را ببیند تا متوجه اشتباه‌شان بشوند.

مایلی كهن افزود: ضمن این كه من این حرف را قبول ندارم كه چون حقوق داوران كم است، ضریب اشتباه‌شان بالا می‌رود. این حرف درستی نیست. داوری عشق می‌خواهد. همچنین این سوال وجود دارد كه اگراگر داور برای یك بازی 10 میلیون بگیرد، ضریب اشتباهش كم می‌شود؟

وی ادامه داد: به هر حال فكر می‌كنم این نتیجه برای تیم حریف پیروزی محسوب می‌شد و من به همكار خوبم مجید جلالی تبریك می‌گویم. ضمن این كه من مانند بعضی از همكارانم نیستم كه پس از تساوی یا باخت تیم‌شان اشتباهات بازیكنان را دلیل اصلی در ثبت نتیجه می‌دانند. یقینا من كسی را محكوم نمی‌كنم و می‌گویم عامل اصلی این نتیجه خود من بوده‌ام.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین