کد خبر: ۱۱۱۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۹

آقا‌تهرانی: باید در فراکسیون اصول‌گرایان خانه‌تکانی کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ مرتضی آقا‌تهرانی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه فراکسیون اصول‌گرایان، می‌گوید که در این فراکسیون باید خانه تکانی کرد.

مرتضی آقاتهرانی نماینده راه یافته تهران به مجلس، در پاسخ به اینکه آیا فراکسیون متبوعش گزینه‌هایی را برای هیأت رئیسه فراکسیون اصولگریان معرفی خواهد کرد یا خیر؟، گفت: فعلا چنین تصمیمی نداریم. من در هیچ جلسه‌ای در این مورد شرکت نکرده‌ام و اصولا نمی‌دانم که آیا دوستان فراکسیون انقلاب اسلامی در این راستا نشستی داشته‌اند یا خیر.
وی با اعلام مخالفتش با ریاست لاریجانی بر فراکسیون اصول‌گرایان، تصریح کرد: دلیل مخالفتم با ریاست دوباره آقای لاریجانی بر ریاست فراکسیون اصول‌گرایان، از وضعیت کنونی فراکسیون پیدا است. این وضعیت، مطلوب بنده نیست. البته ممکن است عده‌ای از آن رضایت داشته باشند، اما من می‌گویم که چرا با گذشت چند ماه، این فراکسیون یکی دو جلسه بیشتر نداشته است و هیچ گاه حرف‌ها در آن یکی نشده است؟ بنابراین باید مشخص شود که فراکسیون اصولگرایان چه کار می‌خواهد انجام بدهد.

آقا تهرانی افزود: گاهی اوقات احساس می‌کنم دوستان فراکسیون اقلیت به خوبی و به طور یک‌شبه با هم کارهایشان را انجام می‌دهند. ولی ما در فراکسیون اصول‌گرایان، هر کدام کار خودمان را می‌کنیم.

وی همچنین در مورد ائتلاف بخشی از اصول‌گرایان با فراکسیون خط امام(ره) که در انتخاب علی مطهری به‌عنوان نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات رخ داد، یادآور شد: خود آنها می‌گویند که ما با یکدیگر اتحاد کردیم تا مطهری رای آورد. البته شخص مطهری باید در آینده مواضع صریح خود را نشان دهد.

آقاتهرانی در پاسخ به اینکه با توجه به اتحاد مذکور میان دو جناح در مجلس، وضعیت حامیان دولت چگونه خواهد بود؟، اظهار داشت: این یک مسأله جزیی است و همه واقعیت نیست. باید دور هم نشست و صحبت کرد و از اصولگرایی قدرشناسی بیشتری کرد و برنامه بیشتری برای آن داشت. این درحالی است که اکنون چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اشکال من به عملکرد فراکسیون اصولگرایان همین موارد است، گفت: چرا این اردوگاه جمع نمی‌شود و کسی آن را جمع نمی‌کند؟ به راستی چه کسی مسوول آن است؟ اگر دارای مسوول است چرا این کار را انجام نمی‌دهد؟ من معتقدم که دوستان هیات رئیسه فراکسیون به این کار نمی‌رسند و گرفتاری دارند. در حالی که در چنین شرایطی نباید مسوولیت را بپذیرند، بلکه باید اجازه دهند تا افرادی که پای کار می‌ایستند بیایند که این امر به نفع مجلس است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در پاسخ به اینکه آیا انتقاداتتان را با لاریجانی در میان گذاشته‌اید یا خیر؟، گفت: یکی دوبار با وی در این مورد صحبت کرده‌ام. او نیز نظر مرا می‌داند و اگر لازم باشد آنها را تکرار می‌کنم. ولی به طور کلی عرض می‌کنم که این وضعیت به مصلحت نیست و لاریجانی نباید کاندیدای ریاست فراکسیون شود.

آقاتهرانی همچنین در مورد کاندیداتوری احتمالی محمدرضا باهنر به‌ عنوان نایب رئیس فراکسیون اصول‌گرایان، تصریح کرد: این افراد قبلا بوده‌اند؛ باید در فراکسیون اصولگرایان یک خانه تکانی کرد. زیرا اگر این افراد می‌توانستند کاری کنند تا الان انجام داده بودند. به همین دلیل باید بگذارند افرادی جدیدی وارد کار شوند. اما ظاهرا اجازه نمی‌دهند.

نماینده تهران در مورد کاندیداتوری همکفرانش در فراکسیون انقلاب اسلامی برای انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان، اظهار داشت: ما دیگر ادعایی نداریم. همان‌گونه که گفتم خودم کاندیدا نمی‌شوم. در عین حال گزینه‌ای در این عرصه نداریم. اما شخصا به لاریجانی هم رای نمی‌دهم، زیرا به مصلحت وی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین