کد خبر: ۱۱۱۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۲:۵۳
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران:

قوانین دست‌وپاگیر دولتی اجازه حضور در بازارهای جهانی را از تولید کننده سلب می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استقبال تولیدگران کشور از طرح‌هایی نظیر طرح تحول اقتصادی تنها حذف یارانه‌ها نبود بلکه ما می‌خواستیم ساختار اقتصادی کشور در بخش تولید متحول شود که متاسفانه تاکنون اینچنین نبوده است. 

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران گفت: صنعت‌گران و تولیدگران ایرانی توان بالقوه‌ای برای تولید در بازارهای جهانی دارند اما قوانین دست و پاگیر دولتی اجازه بهره‌برداری مناسب از فضا را برای آنها مهیا نمی‌کند.

فاروق کیخسروی بابامیری با بیان این‌که نهضت وزارت بازرگانی برای کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی آرزوی تمامی تجار و بازرگانان ایرانی است اظهار داشت: البته باید سازوکاری برای اجرای صحیح این سیستم اندیشیده شود. 

وی افزود: سیستم اقتصاد دولتی ما مانع از اجرای طرح‌هایی برای حمایت از تولید داخلی است؛ عدم حمایت سیستم بانکی کشور از تولیدات داخلی در کنار ثبات نرخ ارز، کالاهای ایرانی را از رقابت در بازارهای داخلی و خارجی محروم می‌کند. 

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: بخش عمده مشکلات تولیدات داخلی‌ ما، ناشی از هزینه‌های دولتی است که باید با وضع قوانین مناسب به نفع تولیدکننده از میان برداشته شود. 

وی خاطرنشان کرد: اصلاح سیستم‌های دست و پاگیر بانکی و مالیاتی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که باید برای حمایت از تولیدات داخلی در دستور کار مسوولین قرار گیرد. 

به گفته بابا میری تجار می‌دانند که وزارت بازرگانی نیز قطعا خواهان حمایت از تولیدات داخلی است اما برپایی نهضتی برای حضور پرقوت تولیدات ایرانی در بازارهای جهانی باید با سرمایه‌گذاری قوای سه‌گانه کشور محقق شود. 

وی متذکر شد: استقبال تولیدگران کشور از طرح‌هایی نظیر طرح تحول اقتصادی تنها حذف یارانه‌ها نبود بلکه ما می‌خواستیم ساختار اقتصادی کشور در بخش تولید متحول شود که متاسفانه تاکنون اینچنین نبوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین