کد خبر: ۱۱۱۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۳:۲۰

واعظ طبسی: به جای شعار و وعده، واقع‌بین باشیم؛ پرداخت نقدی به چند خانوار، چاره‌ی کار نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله واعظ طبسی با انتقاد از شعارها و وعده‌های بیجای برخی مسئولان، گفت: باید به جای دادن شعار و برخی وعده‌های بیجا و امیدوار کردن بیهوده مردم، واقعیت‌ها را دید و بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. 

وی با بیان این مطلب، افزود: هر مدیری باید بداند سرگرم کردن مردم به شعارها، خیانت به آن‌ها و مصالح ملی است؛ باید مردم در جریان مسائل و مشکلات کشور قرار گرفته، پیوندشان با انقلاب اسلامی را با استدلال و منطق تقویت کنند.

آیت‌الله واعظ طبسی که نماینده مقام معظم رهبری در استان خراسان است، همچنین خاطرنشان کرد: کارها باید اصولی باشد؛ پرداخت یک مبلغ نقدی به چند خانوار ممکن است مرهم کوتاهی بر مشکل آن‌ها باشد، اما چاره کار نیست و باید آینده‌ای را دید که نفت نداریم.

وی که در جمع دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) در مشهد سخن می‌گفت، با بیان این‌که «باید ابزار علمی روز دنیا را در اختیار داشت» ادامه داد: اگرچه در ۳۲ سال گذشته از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های علمی بسیاری بوده‌ایم، اما توجه داشته باشیم که رشد علمی دنیا نیز از سرعت زیادی برخوردار است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: ما بودجه دولتی نداریم و این‌که عده‌ای فکر می‌کنند آستان قدس رضوی اقیانوس طلا و نقره است، این‌طورها نیست؛ بلکه مدیریتی که در برابر نظام و مصالح ملی کشور متعهد است، آن مدیریت جمعی است که زمینه این شکوفایی را فراهم آورده و بحمدلله در سایه هدایت و نصرت الهی و عنایت خاص ائمه معصومین(ع) امروز آستان قدس رضوی به عنوان کانونی برخوردار از عشق و عاطفه بشری مطرح است.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی به وسیله اسلام، کتاب و ائمه اطهار(ع) به فراگیری علم و دانش دعوت شده‌اند تا جایی که ریشه و پایه این دین بر استدلال و منطق بنا شده و همین حقیقت بس است که ما اسلام را به عنوان یک آیین و مکتب فکری مسلط بر جامعه بشری ببینیم و بپذیریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین