کد خبر: ۱۱۱۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۳:۳۳
نریمان، عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی:

زیاده‌خواهی، سلطه‌گری و نقدناپذیری مسئولان، علت حذف مخالفان از صحنه سیاسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون اقلیت مجلس، زیاده‌خواهی، سلطه‌گری و عدم پذیرش مخالفان را از عوامل حذف زودهنگام افراد از صحنه سیاست برشمرد و تصریح کرد: ما نیازمند آن هستیم که ظرفیت نقدپذیری مسوولان، جناح‌ها و گروه‌ها بالا رود.

محسن نریمان با بیان این مطلب، افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند حق صحبت و اظهارنظر را ازیک شخصیت سیاسی به بهانه کهولت سن سلب کند، در عین حال باید این امر را برای افراد باورپذیر کنیم که تنها برای مدت محدودی در این جایگاه هستند و بعد باید جایشان را به دیگر بدهند.

وی با اشاره به ضرورت بالا بردن روحیه نقدپذیری مسئولان، تصریح کرد: در این صورت می‌توانیم از پیشنهادات دلسوزان و ریش‌سفیدان این عرصه نهایت استفاده را ببریم. چون در فرهنگ ایرانی، ریش‌سفیدان جایگاه ویژه‌ی دارند و همیشه افرادی خیرخواه و دلسوز با سابقه درخشان هستند که اظهارنظرهایشان مورد توجه و فصل‌الخطاب بوده است.

این نماینده اصلاح طلب با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد می‌توانند با حفظ روحیه انقلابی و سیاسی خود همواره در صحنه سیاسی حضور مفید داشته باشند، افزود: طبق قانون هیچ‌کس نمی‌تواند فرد دیگری را ازنقد کردن و اظهارنظربازدارد.

نماینده بابل در مجلس، بازنشستگی از فضای سیاسی را منوط به خلقیات و رفتار افراد نیز دانست و هرگونه تلاش برای تصویب قانون در این زمینه را خلاف اصول کلی قانون اساسی عنوان کرد. وی اظهار داشت: اگر چنین قانونی هم در مراحل اولیه به تصویب برسد، درمراحل ثانویه به دلیل مغایرت با قانون اساسی و شرع نقض می‌شود.

نریمان در ادامه زیاده‌خواهی، سلطه‌گری و عدم پذیرش مخالفان را از عوامل حذف زودهنگام افراد از صحنه سیاست برشمرد و تصریح کرد: ما نیازمند آن هستیم که ظرفیت نقدپذیری مسوولان، جناح‌ها و گروه‌ها بالا رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین