کد خبر: ۱۱۱۷۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹

تاخیر27ساله در تعریف جرم سیاسی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس جعفری دولت‌آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 18 تهران، افزود: براساس قانون احزاب مصوب سال‌های 61 و 62 باید به جرایم سیاسی با حضور هیأت منصفه رسیدگی شود اما چون تاكنون جرم سیاسی تعریف نشده و لایحه‌ای به مجلس نرفته، هیأت منصفه سیاسی هم تشكیل نشده است.

برنامه تودیع و معارفه سرپرستان قدیم و جدید ناحیه 18 دادسرای تهران با حضور دادستان تهران، مقام های انتظامی و كاركنان این مجموعه برگزار شد. 

دادستان تهران توضیح داد: تقاضای كمیسیون ماده 10 وزارت كشور به دادستانی ارسال شد كه در آنجا با استدلال ما مبنی بر اینكه دادستان صلاحیت رسیدگی برای ورود به این حوزه را ندارد و جرایم اعضای حزب مشاركت و مجاهدین مربوط به اقدامات علیه امنیت ملی بود، این پرونده به دادگاه انقلاب رفت كه در آنجا حكم انحلال این دو حزب صادر شد و این مسیر كاملا قانونی است.

این مقام قضایی ادامه داد: اینها شبهه می‌كنند و در بیانیه‌ها و مصاحبه‌های‌شان عنوان می‌كنند كه ما را دعوت نكرده و یا راه نداده‌اند، به آنها می‌گویم اگر شما نظام را قبول دارید، پس باید احكام آن را هم قبول داشته باشید. 

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: سیاست فعلی قوه قضاییه و دادستانی تهران این است كه كسانی كه متنبه و پشیمان شده‌اند، می‌توانند به مرخصی بروند، از خانواده‌های آنها می‌خواهم كه به فرزندانشان كمک كنند تا از مسیر اشتباه برگردند و از عطوفت اسلامی برخوردار شوند. اما جریان فتنه می‌خواهد كه از ابزار زندانیان برای تحركات خودش استفاده كند و كسانی كه به مرخصی می‌روند و همان جرایم را ادامه می‌دهند با آنها برخورد شده و مرخصی داده نمی‌شود.

جعفری دولت‌آبادی تاكید كرد: كسانی كه با نظام مقابله می‌كنند باید بدانند نظام محكم‌تر از گذشته با آنها برخورد می‌كند. آنها فكر كرده‌اند می‌توانند با چهار تا شعار با نظام بازی كنند و آبروی نظام را ببرند، در حالی كه پایه‌های نظام محكم‌تر از چنین اقداماتی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین