کد خبر: ۱۱۱۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴

بی‌توجهی وزارت راه به87درصد وظایفش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رییس كمیسیون عمران مجلس با بیان اینكه تنها ۱۳ درصد از تكالیفی كه در برنامه چهارم توسعه بر عهده وزارت راه گذاشته شده بود، محقق شده است؛ از كم‌توجهی به حمل و نقل عمومی و بخصوص حمل‌و نقل ریلی انتقاد كرد و گفت: كم توجهی به حمل و نقل عمومی یكی از مهمترین مشكلات آینده كشور ما را رقم خواهد زد.

محمدرضا ملكشاهی‌راد نماینده خرم‌آباد در گفت‌و گو با خانه ملت با انتقاد از كم توجهی به توسعه حمل و نقل ریلی، گفت: بر اساس اهداف تعیین شده در برنامه چهارم توسعه قرار بود دولت سالانه هزار كیلومتر راه آهن در كشور احداث كند، اما مقداری كه در طول 5سال اجرای برنامه چهارم ساخته شده است به هیچ عنوان قابل طرح و مقایسه با اهداف معین شده در برنامه چهارم توسعه نیست.

نماینده مردم خرم‌آباد با اشاره به تاكیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر لزوم رشد و توسعه حمل و نقل عمومی در كشور به خصوص حمل و نقل ریلی، گفت: انتقاد جدی به برنامه‌نویسی دولت در مورد حمل و نقل ریلی وارد است؛ چرا كه منابع اختصاص یافته به این بخش به هیچ عنوان متناسب با نیازهای كشور و این حوزه نیست.

ملكشاهی با تاكید بر لزوم اجرای برنامه‌های تدوین شده در كشور از محقق نشدن اهداف برنامه چهارم انتقاد كرد و گفت: در برنامه چهارم توسعه مجموع تكالیفی كه بر عهده وزارت راه گذاشته شده بود ۱۳۳ هزار میلیارد تومان بود كه تنها ۱۷ هزار میلیارد تومان از این تكالیف محقق شده است و این به معنای این است كه تنها ۱۳ درصد تكالیف وزارت راه در برنامه چهارم توسعه محقق شده است.

نایب رییس كمیسیون عمران همچنین افزود: توسعه نیافتن خطوط ریلی و كم توجهی امروز به این موضوع یكی از مهمترین مشكلات آینده كشور ما را رقم خواهد زد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین