کد خبر: ۱۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۷

ایلام؛ استانی که آزادراه ندارد و پز آزادراه دیگران را می‌دهد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که استان ایلام از داشتن آزاد راه محروم است، حدود یک ماه است با ایجاد بنرهای مختلف در سطح شهر ایلام آزاد‌راه خرم‌آباد - پل زال را به‌طور گسترده تبلیغ می‌کنند. 

علی شوهانی کارشناس مسائل اقتصادی استان ایلام در ایلام اظهار داشت: استان ایلام متاسفانه تنها استانی است که حتی یک کیلومتر بزرگراه، آزادراه و اتوبان در آن وجود ندارد.

وی بیان داشت: این در حالی است که سالانه 2 میلیون زائر و تانکرهای نفت کش متعدد که کار ترانزیت سوخت را انجام می دهند از طریق استان ایلام و مرز مهران به کشور عراق از راه زمینی عبور می‌کنند.

این کارشناس با اشاره به اینکه توسعه راه های استان ایلام بسیار ضعیف و کند است، خاطرنشان کرد: اکثر راه‌های استان ایلام سخت گذر و خطرناک هستند و این مسأله باعث شده استان ایلام از همه لحاط ناشناخته باشد.

شوهانی عنوان کرد: دولت متاسفانه در استان ایلام در زمینه راه سرمایه‌گذاری اندکی انجام داده است در حالی که همه استان‌های دیگر اتوبان، ریل قطار، فرودگاه مجهز، مترو و.....دارند ولی استان ایلام جاده استاندارد هم ندارد.

این کارشناس با بیان اینکه توسعه راه های استان ایلام به خصوص در مرز بین المللی مهران ضروری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نبود جاده استاندارد در استان ایلام باعث فرار سرمایه‌ها در استان شده است و بخش خصوصی نیز حاضر به سرمایه‌گذاری در این مسیر نیست.

شوهانی یادآور شد: جاده شهرستان دره شهر به ایلام حدود نیم قرن است مردم را مشکل مواجه کرده است و این جاده بعد از باسازی بازهم مشکلات را برای مردم به‌وجود آورده است و در حال حاضر نیز کوه‌های اطراف این جاده ریزش کرده است.

این کارشناس یادآور شد: کلیه شهرهای استان ایلام کنارگذر ندارند و این مسأله نیز موجب مشکلاتی برای مردم مشکل شده است.

وی افزود: استان ایلام ریل قطار نیز ندارد و از کلیه راه‌های ارتباطی مناسب محروم است.

حال با این همه مشکلات و تنگناها مسئولان استان ایلام بجای چاره اندیشی برای حل مشکلات حوزه راه و ترابری استان ایلام، طی یک ماه گذشته به‌طور گسترده با احداث بنرهای بلند، آزاد راه خرم آباد - پل زال را تبلیغ می‌کنند و این باعث ناراحتی بیش از بیش مردم ایلام شده است.

ساخت این آزادراه اصلا ربطی به استان ایلام ندارد.
استانی که خود آزادراه ندارد و پز آزاد راه دیگران را می‌دهد!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین