کد خبر: ۱۱۱۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۲
بانک مرکزی در بخشنامه جدیدی به بانک‌ها ابلاغ کرد؛

اعطای تسهیلات بانکی منوط به پرداخت قطعی بدهی مالیاتی شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بانک مرکزی در بخشنامه جدیدی به بانک‌ها ابلاغ کرد که تسهیلات به اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل تنها در صورت پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده‌ پرداخت شود. 

بانک مرکزی در بخشنامه جدیدی به بانک‌ها بار دیگر بر لزوم اجرای مفاد ضوابط اجرایی تبصره 1 ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب 27 بهمن‌ماه سال 80 و به ویژه بندهای یک و دو آن تاکید کرده است.

در این بخشنامه بانک مرکزی خطاب به مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت پست بانک و موسسه اعتباری توسعه ابلاغ کرده است که به منظور حصول اطمینان از اجرای مفاد ضوابط فوق‌الذکر مراتب به قید تسریع به کلیه واحدهای ذی‌ربط ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت شود.

در ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم آمده است: صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه‌ کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذی ربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده می‌باشد و در صورت ‌عدم رعایت این حکم مسئولان امر نسبت به پرداخت مالیات‌های ‌مزبور با مؤدی مسئولیت تضامنی خواهند داشت‌.

تبصره یک آن نیز گفته است که اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل از طرف بانکها‌ و سایر مؤسسات ‌اعتباری منوط به اخذ گواهی‌ پرداخت ‌یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده و گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی‌بر وصول نسخه‌ای از صورت‌های مالی ارائه شده به بانک‌ها ‌و سایر مؤسسات اعتباری خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین