کد خبر: ۱۱۱۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۷

امپراتور گوزن‌های انگلیس کشته شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بزرگ‌ترین حیوان وحشی ساکن انگلیس که "امپراتور گوزن‌ها" نام داشت به دست یک شکارچی غیرقانونی کشته شد و خشم طبیعت‌دوستان را برانگیخت. 

این گوزن که "امپراتور اکسمور" نام داشت بزرگترین گوزن قرمز انگلیس و حتی تنها نمونه مسلم بزرگترین حیوان وحشی در جزایر بریتانیا بود.

امپراتور گوزن‌ها در فاصله نزدیکی از یک جاده پر ترافیک که "تیورتون" را به "بارنستپل" واقع در جنوب شرقی این کشور متصل می‌کرد در اثر اصابت گلوله کشته شد.

این جاده به پارک ملی "اکسمور" که زیستگاه و قلمرو این گوزن بزرگ بود بسیار نزدیک است. خبر کشته شدن "امپراتور اکسمور" به دست یک شکارچی غیرقانونی بر روی رسانه‌های آنلاین انگلیس به پربازدیدکننده‌ترین خبر تبدیل شده است.

"امپراتور"، 12 سال سن و حدود 300 پوند (136 کیلوگرم) وزن داشت و قد آن بیش از دو متر و نیم بود.

پیتر دانلی، کارشناس گوزنهای اکسمور در خصوص مرگ این گوزن اظهار داشت: "افراد زیادی هستند که حاضرند هزاران پوند برای اینکه سر یک گوزن بزرگ را روی دیوار خود نصب کنند بپردازند. احتمالا این شکارچی غیرقانونی نیز برای چنین اهداف سودجویانه ای امپراتور را کشته است."

براساس گزارش دیلی میل، گوزنهای قرمز بزرگ‌ترین حیوانات انگلیس هستند و نمونه‌هایی که در پارک اکسمور زندگی می‌کنند به دلیل رژیم غذایی غنی که دارند از سایر نمونه‌ها بزرگ‌ترند و در میان آنها "امپراتور" از همه بزرگتر بود.

در ابتدای ماه اکتبر، یک عکاس طبیعت به نام "ریچارد آستین" از امپراتور یک‌سری عکس گرفت اما مکان تهیه عکس‌ها را برای جلوگیری از سوء‌استفاده شکارچیان غیرقانونی مخفی نگه داشت. اکنون به نظر می‌رسد که پنهان کاری این عکاس دوستدار محیط زیست چندان کافی نبوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین