کد خبر: ۱۱۱۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸

قانون احزاب اواخر آّبان ‌نهایی می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب بابیان این‌که اگردرمورد حزبی مصوبه‌ای درکمیسیون وجود نداشته باشد، برای این‌که سوءتفاهمی پیش نیاید اظهارنظر نمی‌کنیم، گفت: تکلیف هرعنوان، مجموعه و جریانی که با قانون اساسی و اصول ارزشی و مترقی آن زاویه داشته باشد، از نظر منطقی و قانونی مشخص است.

محمودعباس‌زاده مشکینی درباره اظهارنظریکی از اعضای کمیسیون ماه 10 احزاب مبنی‌بر این ‌که پیش‌نویس قانون جدید احزاب که هم اکنون در کمیسیون ماده 10 در حال آماده شدن است، پس از بازنگری مجدد حدود یک ماه دیگر برای بررسی بیشتر برای همه احزاب کشور ارسال می‌شود، اظهار کرد: ما قبل از تهیه پیش‌نویس طی اطلاعیه رسمی نظر احزاب و شخصیت‌های علمی و سیاسی را در خصوص نقاط ضعف قانون احزاب و محورهای اصلاحی وپیشنهادی خواستیم وسعی کردیم مجموعه نظرات در تهیه پیش‌نویس اعمال شود.

وی افزود: به طورطبیعی هروقت پیش‌نویس تکمیل شد، برای سیر مراحل قانونی به مجلس ارسال می‌شود. حال ممکن است دوستان مجلس یکبار دیگر بخواهند با نهادهای مختلف و صاحب‌نظران مشورت کنند که ما سعی می‌کنیم در این مورد دخالتی نداشته باشیم.

عباس‌زاده زمان نهایی شدن پیش‌نویس قانون احزاب را اواخر آبان اعلام کرد.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب، همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درباره حزب اعتماد ملی تصمیم جدیدی در کمیسیون اتخاذ شده است، اظهار کرد: ما در مورد تک تک احزاب، مصداقی حرف نمی‌زنیم، مگراینکه کمیسیون ماده 10 احزاب در مورد حزبی تصمیم بگیرد. وقتی در مورد حزبی مصوبه‌ای ابلاغ نمی‌شود به این معنی است که در مورد آن حزب تصمیم گرفته نشده است.

وی همچنین درپاسخ به سوالی مبنی براین‌که برخی معتقدند احزاب کارگزاران، اعتماد ملی و مجمع روحانیون مبارز باید منحل شوند، گفت: در این کشور همه آزادند در چارچوب قانون اظهارنظر کنند، اما نظر کمیسیون معمولا توسط دبیرکمیسیون مطرح می‌شود و تا زمانی که تصمیمی به تصویب اعضای کمیسیون نرسیده است و به تعبیر دیگری در مورد حزبی مصوبه‌ای در کمیسیون وجود نداشته باشد، ما برای اینکه سوءتفاهمی پیش نیاید اظهارنظر نمی‌کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به تازگی انجمن حجتیه ازوزارت کشور درخواست مجوز داشته است یا نه، با بیان این‌که با این عنوان در وزارت کشور درخواستی ثبت نشده است، اظهار کرد: البته اگر فرد یا مجموعه‌ای بخواهد درخواست فعالیت حزبی کند به این معناست که می‌خواهد در چارچوب قانون فعالیت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین