کد خبر: ۱۱۱۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵

یک رسوایی مالی دیگر در فیفا افشا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشریه کیکر در تازه‌ترین شماره خود عنوان کرد، مناسبات موجود در سازمان‌هایی چون فدراسیون بین‌المللی (فیفا) و اتحادیه اروپا (یوفا) به خاطر فروش رای برای میزبانی جام‌جهانی،‌ وضعیت اسفناکی پیداکرده است. ناراحت‌کننده‌تر اینکه، با پرداخت رقمی به عنوان رشوه، می‌توان سئوالات امتحان کارگزاری رسمی (ایجنت یا وکیل بازیکن) را از عالی‌ترین مرجع جهانی دریافت کرد.

این نشریه برای آنکه این موضوع را ثابت کند، گزارشی به قلم یکی از خبرنگاران خویش منتشر کرد که در آن، وی خود را به عنوان متقاضی حضور در امتحان دریافت مجوز رسمی معرفی کرده است. 

وی پس از تماس با برخی مقامات مسئول فیفا، تماس‌‌هایی از طریق پیامک دریافت کرد که می‌تواند به جای نشستن و وقت گذاشتن بسیار برای مطالعه بیش از 500 صفحه متون حقوقی،‌ تنها با پرداخت 2 هزار یورو، صاحب پاسخ 20 سئوال امتحانی کنکور سالیانه شود.

این خبرنگار مطابق این خواسته عمل کرده و با پرداخت رقم، ساعاتی قبل از امتحان، از طریق تلفن همراه و دریافت SMS، پاسخ صحیح سئوالات را به دست آورده است.

در ادامه این گزارش جنجالی، خبرنگار کیکر اینگونه نتیجه گرفته که مناسبات حاکم بر عالی‌ترین دستگاه محبوب‌ترین ورزش دنیا، سال به‌ سال وضعیت حادتر به خود گرفته است. به همین دلیل، اخبار دریافت رشوه برای دادن میزبانی جام‌جهانی غیرعادی جلوه نمی‌کند.

این گزارش در حالی برای مطالعه علاقمندان انتشار یافته که چندی قبل فاش شد که دو تن از اعضا عالی‌رتبه فیفا برای بالا بردن شانس میزبانی جام‌جهانی در آمریکا،‌ درخواست پول بابت فروش رای خود کرده‌اند؛ موضوعی که با محرومیت دو فرد مورد اتهام همراه شد.

پس از آن، یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون قبرس عنوان کرد ماجرای مشابهی در مسیر اعطای حق میزبانی جام ملت‌های 2012 اروپا در اوکراین و لهستان روی داد و نزدیک به 10 میلیون یورو رشوه داده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین