کد خبر: ۱۱۱۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
رئیس مجمع نشخیص مصلحت نظام:

سياست‌های توجه به فناوری‌های زيستی باید در برنامه‌های توسعه و قوانين منعكس شود

آينده استفاده از بيوتكنولوژی در كشور اجتناب‌ناپذير است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توجه به فناوری‌های زيستی را از سياست‌های كلی كشور عنوان كرد و گفت: اين سياست‌ها بايد در برنامه‌های توسعه و قوانين منعكس شود.

به گزارش آفتاب، رئيس‌مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: آينده استفاده از بيوتكنولوژي در كشور اجتناب‌ناپذير است 

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ديدار با جمعی از محققان عرصه مهندسی ژنتيک در حوزه كشاورزی، نياز بشريت، رشد جمعيت انسانی و مشكلات توليد سنتی در حوزه كشاورزی را از دلايلی عنوان كرد كه آينده استفاده از بيوتكنولوژی در كشور را اجتناب‌ناپذير می‌كند. 

وی، اطلاع‌رسانی به عموم مردم در اين حوزه را بسيار مهم عنوان كرد و گفت: برخی مخالفت‌‌ها در اين زمينه اذهان عموم مردم را مشوش می‌كند. 

وی افزود: در حالی‌كه بسياری محصولات وارداتی به كشور از اين تكنولوژی بهره می‌برند دليلی ندارد كه در داخل كشور اين فناوری را محدود كنيم. 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توجه به فناوری‌های زيستی را از سياست‌های كلی كشور عنوان كرد و گفت: اين سياست‌ها بايد در برنامه‌های توسعه و قوانين منعكس شود و اكنون كه برنامه پنجم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، توجه به توليد محصولات كشاورزی با استفاده از فناوری‌های نوين می‌تواند در خودكفايی كشور نقش مهمی ايفا كند. 

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی جهت همكاری با مؤسسات تحقيقاتی كه در اين خصوص فعاليت می‌كنند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اكنون در مقطع كارشناسی بيشترين دانشجو در رشته‌های مربوطه دارد و برنامه‌هايی نيز برای توسعه اين بخش در مقاطع عالی در زمينه بيوتكنولوژی دارد. 

در ابتدای اين ديدار قره‌ياضی رئيس انجمن ايمنی زيستی، ملبوبی رئيس انجمن بيوتكنولوژی، ناخدا عضو هيأت علمی پژوهشكده بيوتكنولوژی كشاورزی، هوشمند عضو هيأت علمی پژوهشگاه مهندس ژنتيک و فن‌آوری زيستی و جزايری عضو هيأت علمی انستيتو رازی هركدام مطالبی را درخصوص جايگاه بيوتكنولوژی در كشور و آينده آن در جهان و لزوم توجه به اين رشته در كشور بيان كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین