کد خبر: ۱۱۱۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۹
رئيس كميسيون آموزش‌وتحقيقات مجلس در گفت‌و گو با آفتاب:

قوه قضائيه بايد در شکایت مجلس، وزارتخانه را مكلف به اجرای حكم قضايی كند

دانشجویان فنی‌و‌حرفه‌ای طبق آزمونی که انجام گرفته باید پذیرش شوند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب - سرویس سیاسی: علی عباسپور در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب درخصوص نامه ارسالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به قوه قضائیه در پی عدم پذیرش دانشجویان فنی وحرفه‌ای، اظهار داشت: اگر نمایندگان طبق ماده 33 آئین‌نامه داخلی مجلس درباره عدم اجرای قانون از وزیر سئوال کنند رئیس مجلس سئوال را به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌دهد و کمیسیون تخصصی از وزیر یا وزیران مربوطه دعوت می‌کند تا توضیحاتی ارائه دهند.

وی ادامه داد: ما از وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم درباره قانون آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای در پذیرش دانشجو به خصوص پذیرش دانشجو از مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اجرا نشده است سئوال کردیم و گزارش کمیسیون ازاین جلسات را به صحن مجلس ارائه کردیم که نمایندگان با رای بالایی این گزارش را تائید کردند که طبق ماده 33 آئین‌نامه داخلی مجلس وقتی مجلس گزارش را تائید کند رئیس مجلس گزارش را به قوه قضائیه برای پیگیری می‌فرستد بنابراین این گزارش به قوه قضائیه فرستاده شد تا عدم اجرای قانون درباره پذیرش دانشجو مراکز فنی‌وحرفه‌ای پیگیری شود.

عباسپور گفت: هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم و از روند چگونگی بررسی در قوه قضائیه خبر نداریم. البته این مکانیزم که در پی عدم اجرای قانون نامه‌ای به قوه قضائیه از سوی مجلس نوشته شود برای اولین‌بار یا دومین بار است استفاده می‌شود و این اقدام به دنبال اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس انجام شد.

رئیس کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس تصریح کرد: در ماده 33 آئین‌نامه داخلی مجلس عنوان شده است که این کار با اولویت در دستور کار قوه قضائیه قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که این‌گونه اقدامات چقدر در راستای جایگاه مجلس و در راس امور بودن آن است و به بعد نظارتی مجلس کمک می‌کند، گفت: ما سه قوه در کشور داریم وقتی قوه مقننه قانونی مصوب می‌کند این قوه قضائیه است که باید بر اجرای آن و جلوگیری از تخلف از قانون نظارت کند. معتقدیم قوه قضائیه باید در این مسأله وزارتخانه را مکلف کند حکم قضایی صادر کند که دانشجویان طبق آزمونی که انجام گرفته باید در آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای پذیرش شوند ما دنبال این مسأله هستیم و قانون هم چنین می‌گوید. عدم اجرای این قانون خلاف صریح وزارت آموزش و پرورش است.

عباسپور ابراز امیدواری کرد مکانیزم‌های قوا در انجام امور کشور کارآیی داشته باشد و مشکلات موجود حل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین