کد خبر: ۱۱۱۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۳
در 8 شهر بالای یک میلیون نفر

برنامه پیشگیری از دیابت اجرا می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای برنامه جامع مراقبت و پیشگیری از بیماری دیابت در 8 شهر کشور که جمعیت بالای یک میلیون نفر دارند، خبر داد.

دکتر حسن امامی رضوی افزود: علاوه بر خدمات مشاوره‌ای در خصوص بیماری دیابت که در قالب برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای زیر 50 هزار نفر در حال اجراست، برنامه جامعی نیز برای غربالگری و مراقبت از بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت از سال گدشته در دستور کار قرار گرفته که براساس این برنامه تعداد قابل توجهی از بیماران مبتلا به دیابت غربالگری و شناسایی شده و به کلینیکهای مراقبتی سطح دو ارجاع شده‌اند.

وی به میزان بالای مرگ و میر در کشور به دلیل ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات شورای عالی سلامت، پایین آوردن ترانس روغنهای خوراکی برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی است که پیگیری این موضوع با همکاریهای وزارت بازرگانی و وزارت صنایع میسر خواهد بود.

امامی رضوی همچنین وجود استرس، مصرف مواد قندی و عدم فعالیت فیزیکی را از دیگر عوامل ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: با تغییر عادات و فرهنگ زندگی و کاهش مصرف مواد قندی و چربی می‌توان از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی پیشگیری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین