کد خبر: ۱۱۱۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶

بن‌لادن خطاب به فرانسه: تنها راه حفظ امنیت شما عقب‌نشینی از جنگ شوم افغانستان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسامه بن‌لادن در پیام صوتی خود گفته که ربوده شدن متخصصان فرانسوی که 40 روز پیش در نیجر رخ داده و جریان القاعده در مغرب اسلامی مسئولیت آن را بر عهده گرفته پاسخی به ظلم فرانسه در قبال امت اسلامی است. 

«اسامه بن‌لادن»، رهبر سازمان تروریستی القاعده در پیامی فرانسه را تهدید کرد که چنانچه به ظلم خود علیه امت اسلام خاتمه ندهد، با پاسخ این سازمان تروریستی مواجه می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری دویچه‌وله، اسامه بن‌لادن در پیام صوتی خود گفته که ربوده شدن متخصصان فرانسوی که 40 روز پیش در نیجر رخ داده و جریان القاعده در مغرب اسلامی مسئولیت آن را بر عهده گرفته پاسخی به ظلم فرانسه در قبال امت اسلامی است. 

بن‌لادن در این پیام صوتی این پرسش را مطرح کرد که آیا القاعده حق دارد در حالی که فرانسه مسلمانان را از پوشیدن نقاب و برقع منع می‌کند، ‌به ظلم‌ها و تجاوزهای این کشور پاسخ دهد یا خیر. 

به گفته رهبر جریان القاعده، تنها راه حفظ امنیت فرانسوی‌ها، خاتمه دادن به ظلم و در راس آنها عقب‌نشینی از جنگ شومی است که «جورج بوش»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در افغانستان شروع کرده است. 

بن‌لادن همچنین خطاب به فرانسوی‌ها گفت: «چگونه در اشغال کشور ما و قتل فرزندان و زنان ما مشارکت می‌کنید و انتظار دارید که بتوانید در امنیت و صلح زندگی کنید.» 

به گزارش شبکه خبری «الجزیره» و «فرانس‌پرس»، سه متخصص فرانسوی در امور امنیتی که پیام اسامه بن‌لادن را بررسی کرده‌اند این پیام را «نگران‌کننده» و «تهدیدی جدی» خوانده‌اند. 

این متخصصان، سخنان جدید رهبر القاعده را شروع روشی برای ربودن اتباع کشورهای غربی به ‌ویژه فرانسوی تحت تفکر جهادی و ضربه زدن به منافع این کشورها در نقاط مختلف جهان خوانده‌اند. 

«بریس هورتفو»، وزیر کشور فرانسه چهارشنبه در واکنش به پیام بن‌لادن گفت که خطر بروز حمله تروریستی علیه فرانسه، یک خطر واقعی است. 

وی همچنین خواستار آن شد که همه با چشمانی باز مراقب این تهدید باشند. 

بنا بر این گزارش، اسامه بن‌لادن، رهبر سازمان تررویستی القاعده پیش از این با ارسال پیامی صوتی، ربوده شدن چند تبعه فرانسوی در نیجر را ناشی از سیاست‌های فرانسه دانسته و عقب‌نشینی نیروهای فرانسوی از افغانستان را کلید امنیت این کشور خوانده بود. 

هورتفو در سخنان خود در پارلمان فرانسه گفت که سخنان بن‌لادن، تلاش ما برای مقابله با خطر تروریسم را توجیه می‌کند. 

«متیو گیدر»، متخصص فرانسوی امور استراتژی درباره این پیام گفت: «سخنان بن‌لادن بسیار خطرناک است چرا که برای نخستین بار است که وی شخصا یک کشور اروپایی را تهدید می‌کند. 

به گفته گیدر، بن‌لادن از طریق این پیام می‌خواهد به مردم فرانسه هشدار داده و سیاست‌های القاعده را در ربودن اتباع فرانسوی و اجرای حملات احتمالی توجیه کند. 

گیدر همچنین افزود: «پیام بن‌لادن در واقع به تمامی تندروهای اسلام‌گرا در فرانسه و کشورهای غربی چراغ سبز می‌دهد تا منافع این کشورها را به خطر بیندازند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین