کد خبر: ۱۱۲۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۸
دارا، مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم:

اجازه فعالیت خارج از چارچوب نظام را نمی‌دهیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه در فضای سیاسی دانشگاه‌ها رکود نداریم، گفت: هیچ مسئولی در وزارت علوم به کسانی که می‌خواهند فضاهای دانشجویی را خارج از اصول تعریف شده برای دانشگاه و نظام ببینند، اجازه فعالیت نمی‌دهد. 

جلیل دارا در هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره فضای فعالیت سیاسی دانشگاه‌ها، گفت: آنچه از فعالیت و آمار تشکل‌ها مشاهده می‌شود رکودی در فضای سیاسی دانشگاه‌ها نمی‌بینم. در هر جایی در استان‌ها می‌روم مشاهده می‌کنم که تشکل‌های سیاسی دانشجویی پیشگام‌تر از دیگر فعالان فرهنگی درباره فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و حتی علمی دانشگاه‌ها پیگیر هستند.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم افزود: متاسفانه فضا بعد از انتخابات به سمتی رفت که واقعا افراط و تفریط حاکم شد. یا یک فضایی را به‌طور کلی خارج از چارچوب و اصول و ضوابط نقد می‌کنند یا اینکه اصلا نقد را کنار می‌گذارند.

وی از بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی، انجمن اسلامی مستقل، جنبش عدالتخواهی و ... به عنوان تشکل‌های سیاسی فعال در دانشگاه‌ها نام برد و گفت: حتی بین خود این تشکل‌ها هم اختلاف‌های فاحشی دارند و خود آنها نسبت به یکدیگر اعتراضاتی می‌کنند بنابراین یکنواختی وجود ندارد.

جلیل دارا افزود: مشارکت سیاسی در دانشگاه‌ها در حد کافی است و اینکه برخی می‌گویند مشارکت دانشجویان در عرصه سیاسی حداقلی شده است را درست نمی‌دانیم. اگر هم برخی احساس می‌کنند فعالیت سیاسی‌شان حداقل شده است آنها فراتر از اصول و قواعد و فضای تعریف شده حرکت کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین