کد خبر: ۱۱۲۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۱

رمان جدید مارکز به‌زودی منتشر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناشر این کتاب روز پنجشنبه در جریان مراسم رونمایی کتاب جدید مارکز با اعلام این خبر گفت به زودی پس از شش سال رمانی جدید از این نویسنده به بازار می‌آید. 

گابریل گارسیا مارکز نویسنده کلمبیایی برنده نوبل ادبیات آخرین تغییرات را در رمان جدیدش اعمال می‌کند. 

ناشر این کتاب روز پنجشنبه در جریان مراسم رونمایی کتاب جدید مارکز با اعلام این خبر گفت به‌زودی پس از 6 سال رمانی جدید از این نویسنده به بازار می‌آید.

کریستوبال پرا، مدیر انتشارات «رندوم هاوس موندادوری» گفت «برای سخنرانی نیامده‌ام» که روز جمعه در اسپانیا و آمریکای لاتین منتشر می‌شود مجموعه‌ای 22 سخنرانی مارکز در طول زندگی‌اش است. عنوان کتاب کاملا با پوچی رئالیسم جادویی همخوانی دارد که مارکز استاد بی‌بدیل آن است.»

مارکز در مراسم رونمایی کتاب حاضر نشد، اما پرا گفت: «سلامت نویسنده به خوبی سلامت شخصی 83 ساله است که در نبرد با سرطان شکست نخورده است.»

این ناشر افزود مارکز که آخرین بار دو هفته پیش در انظار عمومی در مکزیکوسیتی دیده شده بود در حال اتمام رمان جدیدش به نام «ماه اوت همدیگر را می‌بینیم» است که به زودی منتشر می‌شود.

مجموعه سخنرانی‌های مارکز اولین کتاب او از زمان «خاطره دلبرکان غمگین من» است که در سال 2004 منتشر شد.

«برای سخنرانی نیامده‌ام» با سخنرانی سال 1944 نویسنده «صد سال تنهایی» در مراسم پایان دوران دبیرستان وی آغاز و با سخنان او در آکادمی زبان اسپانیایی در اسپانیا در سال 2007 تمام می‌شود.

پرا گفت: «این مجموعه مکمل بی‌قید و شرط آثار مارکز است. او مردی است که از سخنرانی نفرت دارد، اما در اینجا با ذات واقعی و مواضع سیاسی و ادبی و همچنین نگاه او به دوستانش روبرو هستید.»

وی ادامه داد: «نویسنده «عشق سال‌های وبا» از ژانر سخنرانی به دلیل نفرت از فرمالیسم پرهیز می‌کند. اما او سال 1982 و زمان دریافت جایزه نوبل پذیرفت از این راه برای بیان دغدغه‌هایش استفاده کند.»

مارکز یک سال و نیم صرف جمع‌آوری سخنرانی‌هایش و انتخاب طرح جلد کرده است. روی جلد کتاب یک طوطی را نشان می‌دهد، زیرا این پرنده نقش مهمی در زندگی مارکز داشته است.

گارسیا در کتاب جدیدش نوشته است: «به این سخنرانی‌ها نگاه می‌کنم و متوجه تغییراتم و تلاش‌هایم به عنوان یک نویسنده می‌شوم.»

بسیاری از کتاب‌های گابریل گارسیا مارکز به فارسی منتشر شده‌اند؛ «صد سال تنهایی»، «عشق سال‌های وبا»، «ساعت شوم» و «پاییز پدرسالار» از این جمله هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین