کد خبر: ۱۱۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۴

شمار قربانیان بیماری وبا در هائیتی به 330 نفر رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات هائیتی روز جمعه اعلام کردند شمار قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری وبا در این کشور تاکنون به 330 نفر رسیده است. 

گابریل تیموتی وزیر بهداشت هایئتی در کنفرانس خبری با اعلام این خبر که بیماری وبا ظرف 24  ساعت گذشته دستکم 25 قربانی جدید گرفته است، تاکید کرد که شمار قربانیان این بیماری در هائیتی تاکنون به 330 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت هائیتی همچنین با اشاره به اینکه دستکم 35 نفر طی 24 ساعت گذشته برای درمان بیماری وبا به بیمارستان مراجعه کردند، خاطر نشان کرد: شمار افرادی که تاکنون برای درمان این بیماری به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، به 4 هزار و 714 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پورت و پرنس؛ آمار جدید نشان می‌دهد شمار قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری وبا در هایئتی افزایش و در عوض شمار افراد مراجعه کننده به بیمارستان برای مداوای بیماری به شدت کاهش یافته است.

مقامات بهداشتی هائیتی روز پنج شنبه از مرگ 13 مورد جدید ناشی از ابتلا به بیماری وبا و نیز مراجعه بیش از 500 مورد از مبتلایان به این بیماری به بیمارستان‌های این کشور خبر داده بودند.

تیموتی تاکید کرد وزارت بهداشت تدابیر لازم برای کنترل بیماری وبا و جلوگیری از شیوع فراگیر این بیماری را اتخاذ کرده است.

وی افزود هائیتی از متحدان بین‌المللی خود خواسته است برای جلوگیری از شیوع این بیماری کشنده به وزارت بهداشت این کشور کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین