کد خبر: ۱۱۲۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷
در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

2 بند دیگر از سیاست‌های کلی تحول در نظام آموزش و پرورش تصویب شد

گزارشی از تهدیدهای ویروس استاکس‌نت و برنامه امن کردن رایانه‌‌ها ارائه شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی و تدوین سیاست‌های کلی برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور ادامه یافت و دو بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید. 

در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا، وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونین مربوطه و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند پس از بحث و بررسی‌های مبسوط، موارد ذیل به تصویب رسید: 

3- توانمندسازی وزارت آموزش و پرورش با رویکرد فرهنگی، تربیتی، آموزشی و پژوهشی و پاسخگو ساختن آن در قبال اهداف و مأموریت‌های محوله. 

4- بهسازی و اعتلای منابع انسانی آموزش و پرورش به‌عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور و بهبود مدیریت منابع انسانی با تأکید بر: 

- ارتقای کیفیت نظام تربیت معلم آموزش و پرورش و توسعه مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی، حرفه‌ای و تربیتی فرهنگیان و روزآمد ساختن برنامه‌های درسی مراکز دانشگاه‌های تربیت معلم و شیوه‌های یاددهی و یادگیری برای پرورش معلمان باانگیزه، کارآمد، اسوه، خلاّق و اثربخش. 

- بازنگری در شیوه‌های جذب، تربیت، نگهداشت و بکارگیری بهینه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و بسترسازی برای جذب معلمان کارآمد و دارای شایستگی‌های لازم آموزشی، تربیتی و اخلاقی از کلیه مراکز آموزشی کشور. 

تبصره: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات آموزشی بعد از گذراندن دوره مهارتی، در آموزش و پرورش پذیرش خواهند شد. 

ادامه این بحث در جلسات آتی مجمع پیگیری خواهد شد. 

پیش از دستور آقای دکتر عارف گزارش جامعی از تهدیدهای ویروس استاکس‌نت و برنامه امن کردن رایانه‌‌ها ارائه داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین