کد خبر: ۱۱۲۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۲

احمدی‌‌نژاد: ذخایر ارزی ایران بیش از 100 میلیارد دلار است

نظام بانکی پرش‌های پلکانی قیمت مسکن را کنترل و مهار کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌‌نژاد اجرای کامل عقود اسلامی را موجب حذف فاصله طبقاتی دانست و خواستار تفکیک بین بخش سرمایه‌گذاری و تامین نیازهای اولیه مردم در نظام بانکی شد و گفت: ذخایر ارزی کشور را 100 میلیارد دلار تخمین زده‌اند که قطعا بیش از این میزان است.
 
احمدی‌نژاد ظهر امروز (شنبه) در افتتاحیه همایش بزرگ نظام بانکی در مسیر توسعه و تحول کشور، اظهار داشت: یکی از روش‌های بانک‌داری اسلامی این است که بخش سرمایه‌گذاری از بخش تامین هزینه‌های ضروری مردم تفکیک شود، نظام بانکی کشور نباید به سمتی برود که اصل سنت حسنه قرض‌الحسنه به حاشیه رانده شود؛ در بخش سرمایه‌گذاری و تجارت نیز می‌توان سپرده‌گذاران را بر اساس عقود اسلامی در سرمایه‌گذاری‌ها مشارکت داده و ارزش افزوده را به‌طور عادلانه توزیع کرد.

احمدی‌‌نژاد نظام بانکی کشور را به مانند شبکه گردش خون در بدن توصیف کرد و گفت: باید منابع به‌موقع، به‌اندازه و با کیفیت مناسب در اختیار بخش‌های مختلف اقتصادی قرار گیرد چرا که رشد و بالندگی اقتصاد به‌طور کامل وابسته به گردش مناسب نظام بانکی است.

وی با اشاره به اقدام‌های نظام بانکی در سال‌های اخیر خاطر نشان کرد: همت نظام بانکی در بخش مسکن یک بار و برای همیشه داستان تکراری پرش‌های پلکانی قیمت مسکن را کنترل و مهار کرد و امروز ضمن افزایش تولید مسکن، جهش قیمت مسکن برای همیشه مهار شد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: بدون تردید با پشتیبانی و ادامه اقدامات بانک‌ها در بخش مسکن در 2-1 سال آینده مسکن به‌طور کامل از فهرست دغدغه‌های مردم خارج خواهد شد. 

وی همچنین فعالیت نظام بانکی در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را اقدام بسیار بزرگ و قابل تقدیری دانست و گفت: اگر آمار اقدامات انجام شده در این بخش به‌طور مقایسه‌ای بررسی شود، جهش بلندی در بخش سرمایه‌گذاری و تولید اتفاق افتاده است و بی‌تردید بدون حمایت نظام بانکی، رشد و ارتقاء بخش تولید و سرمایه‌گذاری امکان پذیر نیست.

وی همچنین با اشاره به اقدامات نظام بانکی در حمایت از بنگاه‌های کوچک و زودبازده خاطرنشان کرد: اینکه چندصد هزار شغل در مدت زمان کوتاهی با حمایت بانک‌ها ایجاد شد، اتفاق بسیار بزرگی بود و از آنجایی که اقدام بسیار موفقی بود، بیشتر مورد هجمه قرار گرفت اما بدون تردید با این اقدام بانک‌ها عده زیادی مشغول به کار شده و از سوی دیگر تولید ملی نیز افزایش یافته است. 

احمدی‌نژاد در ادامه اقدامات نظام بانکی کشور در برخورد با تحریم را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمنان با بداخلاقی خیال می‌کردند می‌توانند با محدود کردن نظام بانکی آسیبی به ملت ایران وارد کنند اما با اقدام هوشمندانه سیستم بانکی کشور، برنامه دشمنان به طور کامل مهار شده و بی‌اعتبار گردید. 

وی با بیان اینکه نظام بانکی در بخش‌های گوناگون خدمات بسیار ارزشمندی را انجام می‌دهد به نقش بانک‌ها در هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: سیستم بانکی در موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها فعالیت‌های بسیار گسترده و متنوعی را برای بسترسازی به منظور واریز وجه یارانه به حساب مردم انجام دادند که قابل تقدیر است.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ارزی کشور در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و صنعت اظهار داشت: ذخایر ارزی کشور را 100 میلیارد دلار تخمین زده‌اند که قطعا بیش از این مقدار است، بدون شک اگر ذخایر معدنی کشور در کنار منابع عظیم بانکی از طریق بانک‌های کشور فعال شود نه تنها شاهد جهش در بخش‌های مختلف صنعت کشور خواهیم بود بلکه استفاده از این ظرفیت‌ها فرصت مناسبی برای حضور در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی است.

احمدی‌نژاد از مسئولان نظام بانکی کشور خواست برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی برنامه‌های جدیدی با رعایت ارزش‌ها و احکام دینی و عدالت طراحی کنند.
 
وی تصریح کرد: اگر با عقود اسلامی حق اجرا نشود فاصله‌های بی‌جهت طبقاتی ایجاد خواهد شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه فعالین نظام بانکی کشور عناصری مومن دلسوز و شریف هستند خاطر نشان کرد: پیچیدگی‌های نظام بانکی بعضاً ممکن است فرصت‌هایی را در اختیار عده معدودی قرار دهد که بخواهند زحمات سایرین را زیر سوال ببرند که این موضوع نیازمند مراقبت است و بدون شک این مراقبت‌ها وجود دارد. 

وی با بیان اینکه همه بخش‌های کشور در مسیر سازندگی ایران عضو یک خانواده هستند، اظهار داشت: نظام بانکی بخشی در کنار سایر بخش‌ها نیست چرا که هیچ بخش اقتصادی بدون حضور بانک نمی‌تواند به فعالیت ادامه دهد.

احمدی‌نژاد گفت: گام‌های بلندی در سیستم بانکی کشور برداشته شده است و باید سایر گام ها را با استحکام و قوت برداشت تا نظام بانکی به نظام کاملا مقبول و اسلامی تبدیل شود به نحوی که هر کس در کشور حق خود را ببرد و ثروت و فرصت‌ها به طور عادلانه در بین همه اقشار جامعه توزیع شود. 

وی تصریح کرد: نقش نظام بانکی در جهش بلندی که برای کشور در راه است را تعیین کننده و حساس دانست و گفت: سیستم بانکی باید پشتیبانان خوب و امینی برای کشور باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
0
0
پس چرا مبلغ تصویبی مترو را نمیدهند تا مردم تهران از مشکل مترو راحت شوند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۹
0
0
اول بایدتاییدبشه دوم خاتمی صندوق ذخیره ارزی رابا نفت زیربشکه 50دلار6-7میلیارددلارتحویل داد.
با اون همه افزایش قیمت نفت تا140دلار اگه حساب کنید بایداز100میلیارد بیشتر ذخیره ارزی داشته باشیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین