کد خبر: ۱۱۲۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
سرطان سینه و دستگاه گوارش؛‌

شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرطان‌های سینه و دستگاه گوارش به ترتیب در زنان و مردان کشور شایع‌ترین نوع سرطان است. 

رئیس پنجمین کنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران با بیان این مطلب گفت: ‌سرطان سینه در ایران مانند همه‌جای دنیا شایع‌ترین سرطان زنان به شمار می‌آید و با اینکه سرطان مری و ریه بیش از دیگر سرطان‌ها پیشتاز مرگ در مردان ایرانی است اما سرطان دستگاه گوارش در میان مردان شیوع بیشتری دارد.

دکتر علی یعقوبی افزود: دیر مراجعه کردن افراد مبتلا به سرطان علت اصلی مرگ‌های زودهنگام در این بیماری است و اغلب افراد زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که با پیشرفت این بیماری مواجهند.

وی در باره شیوع برخی سرطان‌ها در نواحی مشخص کشور گفت: در شمال ایران و در استان‌های گلستان و مازندران سرطان‌ مری هم به علت‌ ژنتیک و استفاده از چای داغ بیشتر از دیگر مناطق است و بروز سرطان معده در شهرهای صنعتی به سبب شیوع مواد غذایی صنعتی از جمله فست فودها بیشتر گزارش شده است.

در ادامه دکتر رحمانی، عضو هیأت علمی پنجمین کنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: توجه به هر نوع به هم خوردگی نظم دستگاه گوارش و جدی گرفتن طولانی شدن علائم بیماری بیش از 2 هفته،‌ همچنین آزمایش‌های لازم در افرادی که سابقه فامیلی در بروز سرطان دارند و سهل‌انگاری نکردن در رسیدگی به علائم مشکوک از پیشرفت بیماری سرطان جلوگیری و به درمان آن کمک موثری خواهد کرد.

وی افزود:‌ درکشورهای دیگر با تاکید بر شعار" پیشگیری ارزان‌تر از درمان"‌ افراد بالای 40 سال را تحت آزمایش خون و سنجش تومورمارکرها قرار می‌دهند و همین امر با مراجعه به موقع افراد به پزشک، موجب کاهش مشکلات و هزینه درمان بیماری‌ها می‌شود.

پنجمین کنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران به‌منظور ارتقاء‌ سطح آگاهی پزشکان، ‌جراحان و پرستاران 19 تا 21 آبان در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین