کد خبر: ۱۱۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۵
سنایی، نماینده نهاوند در مجلس هشتم شورای اسلامی:

لایحه برنامه پنجم شبیه مصوبات سفرهای استانی دولت است!

لایحه فاقد انسجام بوده و بدون شاخص‎های قابل ارزیابی ارائه شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده نهاوند نخستین کسی بود که امروز در صحن علنی در مخالفت با لایحه برنامه پنجم سخن گفت و اظهار داشت: لایحه برنامه پنجم فاقد انسجام بوده و بدون شاخص‎های قابل ارزیابی ارائه شده است. 

مهدی سنایی در سخنان خود با اشاره به اینکه لوایح برنامه برای طی مراحل پیشرفت و توسعه کشور هستند، به لزوم ادامه اهداف برنامه‎های گذشته در برنامه پنجم اشاره کرد و گفت: برنامه پنجم مرزبندی مشخصی با چشم‌انداز ۲۰ ساله و یا لوایح بودجه سنواتی ندارد. 

وی با اشاره به اینکه مراکز نظارتی ارزیابی روشنی از عملکرد اجرای برنامه چهارم ارائه نکرده بودند، ادامه داد: برای پیش‌بینی خطوط اصلی برنامه آتی، باید چنین برآوردی می‌داشتیم. مضاف بر اینکه دولت هم گزارش عملکرد سالیانه از اجرای برنامه چهارم ارائه نداده است. 

نماینده نهاوند با بیان اینکه لایحه برنامه پنجم فاقد انسجام لازم است، به ادعای احمدی‌نژاد مبنی‌بر اینکه برنامه پنجم مسأله‌محور است، اشاره و تصریح کرد: اینچنین نیست. چون در برخی مفاد نگاه عمومی به مسائل دارد و در برخی مفاد جزئی نگاه کرده است. مصوبه تلفیق نه تنها این انسجام را بیشتر نکرد، بلکه عدم انسجامش را افزایش هم داده است.
 
سنایی ادامه داد: برنامه پنجم فاقد شاخص‎های قابل ارزیابی برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز و ارزیابی عملکرد است. لایحه برنامه پنجم شبیه مصوبات سفرهای استانی دولت است! 

وی با اشاره به اینکه لایحه برنامه پنجم فاقد جداول است، افزود: برنامه در بسیاری از موارد به قانون‌گذاری پرداخته است. در حالی‌که وظیفه برنامه، قانون‌گذاری نیست. چرا که به این ترتیب، برخی قوانین دیگر نقض می‏شوند. 

این نماینده مخالف در پایان تصریح کرد: هزینه‌های غیرقابل سنجش تشکیلاتی دولت نیز از دیگر ایرادات لایحه برنامه پنجم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
0
0
بابا بیخیال کاچی به از هیچی.در این 6 سال بدون برنامه بودیم هیچی هم نشد.الان هم چه تصویب بشه و نشه فرقی نداره چون دولت کار خودش را می‌کند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین