کد خبر: ۱۱۲۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸

ائتلاف مالکی دعوت بارزانی را رد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از مقامات نزدیک به نوری‌المالکی اعلام کرد: ائتلاف دولت قانون در مذاکراتی که از سوی مسعود بارزانی (رئیس اقلیم کردستان) در زمینه انتخاب روسای سه‌گانه در عراق مطرح شده است، شرکت نخواهد کرد. 

کمال الساعدی از نمایندگان پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون در گفت‌و گو با شبکه تلویزیونی العراقیه اظهار داشت: ما بر سر میز گفت‌و گویی که از سوی مسعود بارزانی برای بحث درباره رئیس پارلمان، رئیس‌جمهور و نخست وزیر مطرح شده است، حاضر نخواهیم شد. 

وی تاکید کرد: بحث میز گفتگوی چندجانبه قبلا هم مطرح شده بود و ما آن را رد کرده بودیم. ائتلاف دولت قانون اعلام کرده بود که هرگز تحت لوای این طرح مسأله روسای سه‌گانه را تحت بررسی قرار نخواهد داد. 

الساعدی خاطر نشان کرد: موضوعی که هم اکنون قابل گفت‌و گو است، این مسأله است که مشارکت در دولت و نحوه شکل‌گیری آن چگونه باشد. 

وی تاکید کرد: مسأله نخست‌وزیری نوری المالکی نهایی شده به همین دلیل گفت‌و گو درباره روسای سه‌گانه دیگر جایی ندارد. اگر این گفت‌و گوها را آغاز کنیم به نقطه صفر مذاکرات در 7 ماه پیش بر می‌گردیم. 

این شخصیت نزدیک به نوری المالکی در ادامه تاکید کرد: به تشکیل دولت در عراق نزدیک شده‌ایم و در این راستا اگر پارلمان تشکیل جلسه دهد بسیاری از موانع در این زمینه برطرف می‌شود. 

این در حالی است که برخی از شخصیت‌های عراقی از جمله عمارالحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اخیرا از طرح پیشنهاد شده توسط بارزانی در مسأله تشکیل دولت عراق استقبال کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین