کد خبر: ۱۱۲۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
از سوی سازمان جهانی صلح سبز؛

سبزترین شرکت‌های فناوری معرفی شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان جهانی صلح سبز در رده‌بندی سالانه خود به معرفی شرکت‌هایی پرداخت که در عرصه فناوری فعال هستند و محصولات آنها بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارند. 

سازمان جهانی صلح سبز در شانزدهمین گزارش رده‌بندی سالانه فناوری‌های دوستدار محیط زیست شرکت‌هایی که بیشترین تلاش را برای تولید محصولات سبز کرده‌اند را معرفی کرد. 

در این طبقه بندی 18 تولیدکننده محصولات الکترونیکی دوست‌دار محیط زیست مشخص شده‌اند. 

مقولاتی چون استفاده از مواد سمی و آلاینده در فرایند تولید، سیاست بازیافت زباله‌های فناوری و تاثیرات این شرکت‌ها بر روی تغییرات آب و هوایی در این رده‌بندی مدنظر قرار گرفته‌اند. 

در این رده‌بندی، شرکت فنلاندی نوکیا و شرکت سوئدی اریکسون دو رتبه اول را از نظر بیشترین سازگاری محصولات با محیط زیست به دست‌آورده‌اند. 

رتبه سوم این رده‌بندی را شرکت هلندی فیلیپس به دلیل تولید تلویزیون زیستی بدون مواد سمی به‌دست آورد. 

این درحالی است که اپل از رتبه پنجم سال گذشته به رتبه نهم تنزل کرده است هرچند ارزیابی سازمان صلح سبز از این شرکت همچنان مثبت است، اما شرکت کوپرتینو به دلیل عدم ارائه اطلاعات شفاف در خصوص میزان مسمومیت برخی ترکیبات اسیدی به کار رفته در محصولات خود امسال چهار پله افت داشت. 

شرکت HP به دلیل عرصه محصولات بدون «پی.وی.سی» از رتبه هشتم سال گذشته به رتبه چهارم و شرکت کره‌ای سامسونگ از رتبه سیزهم سال گذشته به رتبه پنجم رده بندی سال 2010 صعود یافته اند.شرکت ژاپنی پاناسونیک به دلیل عرضه برنامه خروج تلویزیون های قدیمی موفق شد در رتبه ششم قرار گیرد. 

در آخرین رتبه‌های رده‌بندی سازمان جهانی صلح سبز نام سه شرکت بسیار معروف یعنی توشیبا، مایکروسافت و نینتندو به چشم می‌خورند. 

در این رده بندی، شرکت نینتندو با کسب تنها 1.8 امتیاز از 10 امتیاز در آخرین رتبه (رتبه هجدهم) قرار گرفت. در حقیقت مصرف انرژی و انتشار دی اکسید کربن در کنسول بازی «ووی» محصول این شرکت بسیار بالا است. 

توشیبا به دلیل احترام نگذاشتن به برنامه داوطلبانه حذف ترکیبات پی وی سی از تمام محصولات خود تا پایان آوریل 2010 در رتبه شانزدهم این رده بندی قرار گرفت. 

مایکروسافت که از دیرباز به عنوان یک سازمان دوستدار محیط زیست شناخته می‌شد به دلیل عرضه نکردن محصولات بدون مواد سمی در رتبه هفدهم ایستاد.

برترین شرکت های دوستدار محیط زیست:

1- نوکیا
2- اریکسون
3- فیلیپس
4- اچ. پی
5- سامسونگ
6- پاناسونیک، موتورولا، سونی
9- اپل
10- دل
11- شارپ
12- ایسر
13- فوجیستو
14- ال. جی
15- لینوو
16- توشیبا
17- مایکروسافت
18- نینتندو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین