کد خبر: ۱۱۲۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۸

افزايش ايدز جنسی در زنان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت، افزايش شيوع ابتلا به ايدز در زنان از طريق روابط جنسی را نگران کننده دانست و گفت: در برنامه سوم کنترل ايدز توجه به زنان آسيب‌پذير جامعه مورد تاکيد قرار گرفته است. 

دکتر عباس صداقت رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت افزود: با توجه به اينکه در برنامه سوم کنترل ايدز نگاه به زنان آسيب‌پذير جامعه مورد تاکيد واقع شده، به همين منظور تاکنون 5 مرکز مشاوره و ارائه خدمات به زنان آسيب‌پذير راه اندازی شده و قرار است تا پايان امسال 10 مرکز ديگر در ساير استان‌ها راه‌اندازی شود.

وی تصريح کرد: در اين مراکز به زنان معتاد و زنانی که به رفتارهای جنسی پرخطر مبادرت می‌ورزند و همچنين همسران معتادان و زندانيان خدمات مشاوره‌ای و درمانی ارائه می‌شود.

صداقت گفت: ‌در طول 8 سال اخير شيوع اچ آی وی - ايدز در مصرف‌‌کنندگان مواد مخدر و زندانيان کاهش يافته اما شيوع ابتلا به اين بيماری در زنان از طريق جنسی در حال افزايش است.

رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت با اشاره به ثبت يک هزار و 38 بيمار مبتلا به ايدز در کشور در سال 1380 که 75 نفر آنها از طريق روابط جنسی مبتلا شده بودند، افزود: اين آمار در سال گذشته به 259 مورد ابتلا از طريق جنسی از مجموع يک هزار و 476 بيمار مبتلا به ايدز افزايش يافت.

صداقت با بيان اينکه 46 درصد از مبتلايان به اچ آی وی - ايدز در سنين 25 تا 34 سال قرار دارند، گفت:‌ اقدامات اساسی در راستای آموزش و اطلاع‌‌رسانی از جمله بسته‌های آموزشی بين پزشکان، بهورزان، کارشناسان و پرستاران در سيستم نظام بهداشت کشور توزيع شده و در حال حاضر نيز 180 پايگاه مشاوره در کشور را برای کمک و راهنمايی افراد راه‌اندازی شده است که متعاقبا تمامی اين نوع آزمايش‌ها به‌طور رايگان و محرمانه صورت می‌پذيرد.

رئيس اداره ايدز وزارت بهداشت در ادامه به راه‌اندازی 3 مرکز آموزش بين‌المللی در زمينه پيشگيری از ايدز در کشور اشاره کرد و افزود: اين مراکز با هدف کنترل و پيشگيری از ايدز و تعامل با سازمان جهانی بهداشت راه‌‌اندازی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین