کد خبر: ۱۱۲۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۰
عضو هیأت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران مطرح کرد:

تشدید زیرمیزی پزشکان با تعرفه‌های وزارت بهداشت

نمایندگان مجلس اعتنایی به سرانه درمان ندارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اشاره به واگذاری تعیین تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی به وزارت بهداشت، گفت: این وضعیت نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه زیرمیزی پزشکان را صد درصد تشدید می‌کند. 

دکتر بهزاد رحمانی روز شنبه در نشست خبری پنجمین کنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران در پاسخ به سئوالی مبنی‌بر اینکه واگذاری تعیین تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی به وزارت بهداشت می‌تواند از روند بروز پدیده زیرمیزی پزشکان جلوگیری کند، اظهار داشت: این واگذاری فقط باعث می شود که این پدیده زشت در بین جامعه پزشکی تشدید شود.

وی با اشاره به پایین بودن تعرفه های درمانی در بخش دولتی که ناشی از سرانه درمان غیرواقعی است، افزود: مسئول زیرمیزی پزشکان نمایندگان مجلس هستند که در خانه ملت نشسته‌اند و اعتنایی به سرانه درمان ندارند.

این فوق تخصص جراحی ریه ادامه داد: نمایندگان مجلس وقتی در تصمیم‌گیری‌های خود برای تعیین سرانه درمان به واقعیت‌های بخش درمان در کشور توجه نمی‌کنند، باعث می‌شود تعرفه‌هایی تصویب شود که به هیچ‌وجه نمی‌تواند پاسخ‌گوی هزینه‌های سلامت باشد.

رحمانی با انتقاد از عملکرد سازمان نظام پزشکی در حمایت از جامعه پزشکی، افزود: واگذاری تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی به وزارت بهداشت که توسط سازمان نظام پزشکی انجام می‌شود، نمی‌تواند مشکل گشای مسائل جامعه پزشکی باشد چون خود سازمان نظام پزشکی هم به نوعی دولتی است.

عضو هیأت‌مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران در توضیح این موضوع گفت: جامعه پزشکی این سازمان را نماینده خود نمی‌داند چون رئیس آن نماینده دولت است.

رحمانی با اشاره به اعضای جامعه پزشکی کشور که حدود 100 هزار نفر هستند، افزود: در انتخابات نظام پزشکی تنها 3 درصد این اعضا شرکت کردند و رئیس سازمان فقط 2 هزار و 800 رای آورد.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت نگاه غیرواقعی به تعرفه‌ها و جامعه پزشکی دارد و فکر می‌کند با تحمیل و ایجاد محدودیت می‌تواند مسأله زیرمیزی پزشکان را کنترل کند. در حالی که تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی در وزارت بهداشت منجر به تشدید این وضعیت شده و این پدیده زشت را صد درصد افزایش می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین