کد خبر: ۱۱۲۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۲
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای:

هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای 6 ساله شدن دوره ابتدایی وجود ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای با اشاره به بررسی طرح تغییر ساختار نظام آموزشی مدارس در مجلس، گفت: هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای 6 ساله شدن دوره ابتدایی وجود ندارد و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را رد کرده است.

علی عباسپور تهرانی‌فرد با اعلام این خبر افزود: طرح تغییر نظام آموزشی مدارس به 6-6 مدت‌هاست که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شده و از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز دعوت کردیم برای تبیین و لزوم جایگزینی این سیستم به جای 5-3-4 به مجلس بیایند که آنها استقبال نکردند.

تغییر سیستم آموزشی مدارس به 6 سال دوره ابتدایی و 6 سال دوره متوسطه در اواخر سال 1388 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و برای بحث و بررسی نیز در مجلس مطرح شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: درباره دوره پیش دانشگاهی، مجلس نیز همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است که این دوره نتوانسته نیازهای واقعی طراحان آن را تامین کند و با حذف کنکور این دوره نیز باید حذف و به سال چهارم تبدیل شود.

عباسپور با اشاره به اجباری کردن دوره پیش دبستانی نیز گفت: همچنین معتقدیم که این دوره برای رشد فکری و فرهنگی دانش آموزان باید اجباری شود اما نباید در این دوره آموزش‌های رسمی به کودکان ارائه کنیم بلکه این دوره باید تنها زمینه‌ای برای شناسایی خصوصیات فردی و اخلاقی کودک و آشنا کردن او با محیط درس و مدرسه باشد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اما موردی که همچنان درباره آن اختلاف نظر داریم و در چندین جلسه به نتیجه واحدی نرسیدیم، بحث تغییر نظام آموزشی به 6 سال دوره ابتدایی و 6 سال دوره متوسطه است، در واقع وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح قانع کننده‌ای نداده‌اند که چرا و با چه مقصودی قصد تغییر سیستم موجود را دارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس نیز نشان می‌دهد که تغییر سیستم آموزشی در مدارس لزومی ندارد، گفت: نگرانی ما این است که آموزش و پرورش که در آستانه تحول بنیادین در این وزارتخانه است با اجرا کردن این طرح که کار بزرگی است از اصل تحول باز بماند و نتواند آن را اجرا کند.

عباسپور ادامه داد: قطعا با اجرای این سیستم آموزشی، باید تغییراتی در فضاهای مدارس و استخدام معلمان انجام شود که باز هم آموزش و پرورش را درگیر چالش‌های جدی و امور روزمره می‌کند.

وی تصریح کرد: به هرحال معتقدیم که تغییر نظام آموزشی به 6 سال دوره ابتدایی و 6 سال متوسطه لزومی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین