کد خبر: ۱۱۲۲۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹

وزیر نیرو: حجم آب تبخیر شده دریاچه ارومیه نگران کننده شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر نیرو حجم آب تبخیر شده دریاچه ارومیه به خصوص یکی از سواحل کم عمق آن را "نگران کننده"‌ توصیف و درخواست کرد با تشکیل کارگروهی ویژه این موضوع بررسی همه جانبه شود. 

مجید نامجو امروز یکشنبه در نشست شورای آب وزارت نیرو گفت: تغییر اقلیم موضوع بسیار جدی است و اکنون نیز آثار آن در کشور مشاهده می شود، بر همین اساس هم باید با برنامه‌ریزی و کار مداوم، برنامه مشخصی برای تعیین راهبرد آینده مباحث مقابله با تغییر اقلیم تدوین شود.

وزیر نیرو افزود: متاسفانه حجم آب تبخیر شده از دریاچه ارومیه به خصوص یکی از سواحل کم عمق آن در حد نگران کننده‌ای است و باید در کارگروه مشخصی نسبت به بررسی همه جانبه آن اقدام لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد: امسال بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار از سوی ستاد خشک‌سالی به وزارت نیرو ارائه شده است تا بتواند تدابیر مقابله با خشکسالی را اندیشیده و این موضوع را مدیریت کند.

نامجو همچنین حساسیت‌های حوضه زاینده رود و سد 15 خرداد را نیز بسیار بالا عنوان کرد و گفت: مسئولان استان و استانداران باید دقت کافی در تحلیل وضعیت آبی را صورت دهند.

همچنین در این نشست محمد رضا عطارزاده معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آبی کشور به تشریح میزان بارندگی در حوضه های آبریز و مناطق مختلف پرداخت و گفت: حجم آب ورودی و خروجی برخی سدهای کشور باید به خوبی پایش شود.

وی اظهار داشت: بررسی پسآب‌های کشور یکی از سیاستهای مهم وزارت نیروست که با جدیت بالایی دنبال می شود.

عطارزاده همچنین به تشریح گزارشی در خصوص پروژه مسکن مهر پرداخت و گفت: پروژه‌های آبرسانی مسکن مهر باید با دقت بسیاری تدوین شود چرا که برخی از طراحی‌های انجام شده در این پروژه طرح را دچار مشکل کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین