کد خبر: ۱۱۲۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷

تور رایگان بازدید از منشور کوروش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاونت گردشگری کشور فرصت بازدید رایگان از منشور حقوق بشر کوروش را برای عموم مردم فراهم می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با توجه به باقی ماندن حدود 70 روز از بازدید منشور کوروش در موزه ملی ایران، معاونت گردشگری در نظر دارد با برپایی تور رایگان، امکان بازدید از نخستین کتیبه حقوق بشر را برای عموم شهروندان تهرانی ایجاد کند.

بنا بر این تصمیم وسیله نقلیه مزین به تصویر منشور کوروش، به منظور جابه‌جایی علاقه مندان بازدید از این اثر تاریخی در نظر گرفته شده است که روزانه از میدان انقلاب به عنوان مقصد و مبداء این تور، از ساعت 9 صبح تا 18 در حرکت خواهد بود.

شهروندان تهرانی می‌توانند علاوه بر مبداء ذکر شده در طول مسیر نیز، حدفاصل میدان انقلاب، میدان فردوسی لغایت خیابان سی تیر (محل موزه ملی ایران) از اتوبوس در نظر گرفته شده با ظرفیت حدود 50 نفر استفاده کرده و در قالب توری رایگان بازدید از منشور کوروش و سایر آثار تاریخی بخش ایران باستان موزه ملی ایران را تجربه کنند.

تور بازدید از منشور کوروش، از اواسط هفته جاری، به مدت 2 ماه برپا خواهد بود و عموم مردم می‌توانند بدون پرداخت هزینه رفت و آمد و بلیت ورودی، فرصت محدود باقی‌مانده حضور کتیبه حقوق بشر در کشور را غنیمت شمارند.

استوانه گلی منشورکوروش به‌عنوان کهن‌ترین سند گرامیداشت حقوق بشر ایرانیان در سال 1879 میلادی توسط هیأت باستان شناسی بریتانیایی در بابل کشف و نخستین‌بار طی مدت زمان جشن‌های 2500 ساله پهلوی به مدت 10 روز به کشور بازگشت.

این کتیبه که توسط کوروش به منظور رعایت احوال بابلیان از سوی سپاه فاتح ایران نگاشته شده است؛ در شهریور ماه امسال به کشور وارد و در مدت 4 ماه به موزه ملی ایران امانت داده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین