کد خبر: ۱۱۲۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰

الله‌كرم: گنجی و مخملباف حزب‌اللهی آنارشیست بودند اما ما دنبال اعتراضات مدنی

دو جریان حزب‌اللهی در كشور وجود داشته و دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تهران امروز نوشت: دیروز دانشگاه صنعتی شریف میزبان دو چهره سیاسی ایران بود كه معمولا اظهاراتشان جنجال‌ساز می‌شود. صادق زیباكلام و حسین الله‌كرم در مناظره‌ای با عنوان «نگرش صحیح به مسأله آمریكا»، در حالی به بحث و گفت‌و گو پرداختند كه بخش عمده‌ای از فضای جلسه به مسائل سیاسی روز پرداختند.

حسین الله‌كرم در این مناظره با اشاره به اخبار برخی نشریات درباره بازگشت نیروهای حزب‌الله و حركت آنارشیستی توضیح داد: دو جریان حزب‌اللهی در كشور وجود داشته و دارد كه یكی معتقد به استفاده از زور برای پیشبرد اهداف خود و دیگری اعتقاد دارد می‌تواند خواسته‌های خود را از طریق اعتراضات مدنی دنبال كند.

وی با بیان اینكه «گروه معتقد به استفاده از زور چهره‌هایی مثل هادی غفاری، اكبر گنجی، مخملباف كه پیرو موسوی بودند، در اوایل انقلاب هستند» اظهار كرد: اكبر گنجی معروف به اكبر پونز بود كه روسری‌ها را جلو می‌كشید و پونز می‌زد و اقداماتی از جمله رنگ كردن دست‌ها و كارهایی از این دست توسط این گروه انجام می‌شد.

الله‌كرم تصریح كرد: در دهه دوم انقلاب یعنی اوایل سال 70 ما از جبهه‌ها برگشتیم كه معتقد به دستیابی به خواسته‌ها از طریق اعتراضات مدنی بودیم و در حال حاضر اعتقاد دارم اگر دولت فضای لازم برای حضور مردم در انجام امر به معروف و نهی از منكر را مهیا نكند شاهد خواهیم بود كه این دو جریان حزب‌اللهی به اقداماتی شبیه دوره انقلاب دست خواهند زد و البته گروه دوم كه در دوره انقلاب من اداره آن را بر عهده داشتم شاید در حال حاضر بتواند حركت‌های اجتماعی را در چارچوب قانون ادامه دهد.

در ادامه این مناظره، زیباكلام خاطرنشان كرد: اینكه انسانهایی با وجود سال‌ها مبارزه برای انقلاب و كشور به دلایل سیاسی پایمال شوند، این روش، اسلامی و اخلاقی درستی نیست.

رابطه با آمریكا

زیباكلام در پاسخ به سوالی درباره روابط با آمریكا گفت: اطلاعات عمومی من می‌گوید كه ما با كشورهای دیگری كه رسما سیاست‌شان با ما همخوانی ندارد، رابطه داریم و آنها روی تخم چشم ما جا دارند. اگر باید با حكومت‌های الهی رابطه داشته باشیم، پس روابط ما با كره‌شمالی، هوگو چاوز و برادرم حافظ اسد چه می‌شود. در كدام كشور آدم‌ها موحد هستند؟ حسب اطلاعات عمومی من، برخی آمریكایی‌ها خیلی موحدترند.
 
در ادامه این مناظره الله‌كرم اظهار كرد: درباره اینكه ما با چه كشورهایی باید رابطه داشته باشیم، سیاست اسلامی آن را مشخص كرده است. اینكه ما با هر كشوری كه بخواهیم رابطه داشته باشیم و بر ما سلطه داشته باشد این مورد سوال است. اخیرا كشور ما قرار است كه با اروپایی‌ها و 1+5 مذاكره كند، اما این بسته به این است كه آیا حرف آنها این است كه اسرائیلی‌ها می‌خواهند بمب اتم داشته باشند؟!

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: اما در رابطه با اینكه چرا با روسیه مخالفت نمی‌كنیم، باید بگویم ما سیاست نه شرقی، نه غربی را دنبال می‌كنیم و این بدین خاطر بود كه در آن زمان شوروی و آمریكا دو قطب بودند، اما امروز جهان تک قطبی است و روسیه به اندازه آمریكا قدرت ندارد. القاعده هم در مقابل اسلام سیاسی و انقلاب شكل گرفته و چالش انقلاب اسلامی است. 

زیباكلام در پاسخ به سوالی در رابطه با هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریكایی‌ها گفت: من نمی‌گوییم كه آمریكایی‌ها هواپیمای ایرباس ایران را نزدند، بلكه می‌گویم اولا تعمدا این كار را كردند تا بگویند پایان جنگ را بپذیرید و مدال هم شاید به این خاطر بود وگرنه از نظر نظامی یک كور هم می‌تواند ایرباس با آن جسته بزرگ و سرعت كمی كه هواپیماهای مسافربری دارد، را بزند.
 
الله‌كرم هم گفت: آمریكایی‌ها اگر این كار را برای پایان دادن به جنگ كردند در ناكازاكی و هیروشیما هم این كار را كردند یعنی آنها عده‌ زیادی انسان را می‌كشند تا اینكه جنگ را پایان دهند! درباره دفاع ایران از حزب‌الله و حماس هم باید بگویم اینها از سرزمین‌شان دفاع می‌كنند، حالا اگر به اینها تروریست می‌گویند به خاطر تعریف‌هایی است كه برخی‌ها از این جریان دارند.
 
وی در ادامه این مناظره گفت: كودتای 28 مرداد و عملكرد آمریكا بعد از انقلاب برای هر ایرانی كافی است تا ماهیت استبدادی آمریكا را روشن كند و اینكه زیباكلام تئوری توطئه را مطرح می‌كند این موضوع اساسا جایگاه علمی ندارد و من فكر می‌كنم توهم دشمنی با آمریكا نمی‌تواند جایگاه علمی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین