کد خبر: ۱۱۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲
در جلسه امروز؛

مجلس ماده 14 برنامه پنجم را تصویب و ماده 15 را حذف کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت نسبت به توسعه امکانات فعالیت‌های فرهنگی و خدمات زیارتی در قطب‌های زیارتی و گردشگری مذهبی، فراهم کردن زمینه زیارت مطلوب و اجرای پروژه‌های زیربنایی مورد نیاز در قالب بودجه‌های سنواتی اقدام می‌کند. 

در ادامه بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه ماده 14 تصویب و ماده 15 حذف شد. 

براساس ماده 14 لایحه برنامه پنجم توسعه که در جلسه علنی صبح امروز مجلس تصویب شد، دولت به منظور تعیین ارزش‌ها، باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سیره و سنت اهل بیت علیهم السلام و استفاده بهینه از ظرفیت معنوی اماکن زیارتی بویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز نسبت شناسایی دقیق نیازها و مشکلات زائرین برنامه‌ریزی و تدوین سازو کارهای لازم جهت ساماندهی امور زائرین و تامین زیر ساخت‌های لازم از طریق حمایت از شهرداری‌ها و بخش‌های غیر دولتی اقدام کند. 

همچنین براساس بند دیگر این ماده، دولت نسبت به توسعه امکانات فعالیت‌های فرهنگی و خدمات زیارتی در قطب‌های زیارتی و گردشگری مذهبی، فراهم کردن زمینه زیارت مطلوب و اجرای پروژه‌های زیربنایی مورد نیاز در قالب بودجه‌های سنواتی اقدام می‌کند. 

در ادامه بحث نمایندگان در ورود برنامه پنجم ماده 15 لایحه حذف شد. 

براساس این ماده به سازمان تربیت بدنی اجازه داده می‌شد اماکن ورزرشی در حال بهره‌برداری، ‌آماده بهره‌برداری نیمه تمام و زمین‌های تحت تملک خود از جمله فضاهای موجود در مجتمع‌های ورزشی را با حفظ کاربری ورزشی به صورت فروش یا اجاره بلندمدت پیش از 10 سال از طریق مزایده پایه قیمت ترجیحی به بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار می‌شد. 

احمد توکلی نیز در تذکری براساس اصل 3 قانون اساس (بند 3) که آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان را پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: این ماده بدان معناست که در حوزه‌های انتخابیه بسیاری از مردم قادر نباشند پا به توپ بزنند و اصل 3 قانون اساسی زیر پا گذاشته می‌شود. 

در پاسخ به وی رئیس مجلس نیز اظهار داشت: دولت در این ماده مکلف شده است که همه اماکن را به بخش خصوصی بدهد، بنابراین تعارض با رایگان بودن تربیت بدنی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین