کد خبر: ۱۱۲۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اعلام کرد:

افزایش قیمت آب منطقه‌ای شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اعلام خبر اعمال ضرایب قیمتی متناسب با کیفیت در بسته قیمتی آب هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: ضرایب قیمتی آب برای هر منطقه از کشور متفاوت خواهد بود. 

محمدرضا عطارزاده گفت: بسته آب در قانون هدفمند کردن یارانه ها بر قیمت متمرکز شده که البته کنار آن، موارد دیگری نیز پیش بینی شده است. در این میان، قرار بر این است که ضرایب قیمتی برای هر منطقه از کشور بسته به کیفیت آب آن منطقه، اعمال شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: هم اکنون کارگروه طرح تحول اقتصادی با مشارکت وزارت نیرو، در حال تعیین این ضرایب در بسته قیمتی آب قانون هدفمند کردن یارانه ها است.

وی تصریح کرد: این ضرایب به گونه ای تعیین خواهند شد که نوع و کیفیت تامین آب در آن دخیل باشد، چراکه آب در مناطق مختلف، کیفیتهای مختلفی دارد و نمی توان همان قیمتی را برای آب در مناطقی اعمال کرد که کیفیت آنها اندکی کمتر از کیفیت آب برخی شهرها است.

به گفته عطارزاده، البته متوسط قیمت تمام شده آب در کشور تعیین خواهد شد و براساس آن، تغییراتی صورت می گیرد؛ اما قانون به وزارت نیرو اجازه داده است که در نقاطی که کیفیت آب بالا یا پایین تر است، ضرایبی را بر روی قیمت اعمال کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین