کد خبر: ۱۱۲۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱

صفارهرندی: کروبی و موسوی آبروی نظام را خدشه‌دار کردند

از دولت اخراج شدم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صفار هرندی مدعی است: هر مجرمی بار جرم خود را به دوش می‌کشد، بر این اساس باید گفت که موسوی و کروبی باعث شدند که آبروی کشور در جهان خدشه‌دار شود و حماقت این دو فرد باعث تضعیف نظام شد.

نهضت آزادی و تسخیر سفارت امریکا 

محمدحسین صفارهرندی در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران با اشاره به تسخیر سفارت امریکا اظهار داشت: قبل از اینکه دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را اشغال کنند چریک‌های فدائی خلق سفارت را برای مدت کوتاهی به تسخیر درآورده بودند ولی نیروهای کمیته آنها را از سفارت خارج کردند.

وی در ادامه به حمایت‌های مردمی و تشکل‌های سیاسی از این رویداد پرداخت و گفت: به یاد دارم یکی از احزابی که در حمایت از تصرف لانه جاسوسی بیانیه داد نهضت آزادی بود و حتی این گروهک از نظام خواسته بود که پاسخ دندان شکنی را به آمریکا بدهد و بعد از آن نیز پیشنهاد قطع رابطه با آمریکا را مطرح کرده بود. 

هرندی ادعا کرد: اگر واقعا امروز مواضع نهضت آزادی این طور است که تسخیر لانه جاسوسی را خائنانه می‌داند خودش از همه خائن تر است چرا که این گروهک زودتر از همه و در حمایت از اقدام دانشجویان خط امام بیانیه صادر کرد. 

وی همچنین به استعفای دولت بعد از تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و بیان داشت: این طیف هم برای تخریب اقدام دانشجویان خط امام مسائلی را در سطح جامعه مطرح می‌کرد.

مردم از آرمان تقدیر کردند نه دانشجویان

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دانشجویانی که اقدام به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کرده بودند به تدریج تبدیل به قهرمانان ملی شدند به طوری که هر کس می‌خواست برای خود وجهه‌ای بتراشد در کنار آنها قرار می‌گرفت و با آنها اعلام همکاری می‌کرد. البته بعضی نیز در این میان بای سردرآوردن از قضایای واقعی سفارت خود را در این خانه رازآلود وارد می‌کردند که از جمله این عده گروهک منافقین بود و با پاسخ منفی دانشجویان برای ورود به سفارت مواجه شدند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار داشت: گروهک‌هایی که تا آن زمان مبارزه با آمریکا را تنها در حیطه خود می‌دانستند بعد از آن ماجرا اقدام دانشجویان خط امام را تخطئه کردند و گفتند که اقدام دانشجویان احساسی بود و این افراد از پیچیدگی های این مسأله اطلاع ندارند.

صفارهرندی در رابطه با دانشجویان خط امام اظهار داشت: کسانی که در گذشته لانه جاسوسی را تسخیر کردند، زمانی که از آنها قدردانی شد، احساس کردند که قدردانی از آنها به دلیل شخصیت خودشان است، در حالی که مردم از آرمان‌های این عده قدردانی کرده بود.

محسن میردامادی از دانشجویان خط امام و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی بعد از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال پیش بازداشت و به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از فعالیت در احزاب و مطبوعات محکوم شد. صلاحیت وی برای نمایندگی دور هفتم مجلس شورای اسلامی نیز به تایید شورای نگهبان نرسید.

اندیشه‌های موسوی خویینی‌ها با انقلاب معارض است!

وی افزود: افرادی مانند موسوی خوئینی‌ها در آن زمان هشدار می داد و می‌گفت من می بینیم روزی را که عناصری که امروز در مقابل ملت رسوا شده‌اند به تدریج به عنوان مدعی وارد میدان خواهند شد و دانشجویان پیرو خط امام را به عنوان عناصر خائن به مملکت مورد محاکمه قرار دهند و این پیش‌بینی آقای موسوی خوئینی‌ها مربوط به سه چهار ماه بعد از اشغال لانه جاسوسی بود. 

هرندی ادامه داد: البته نمی دانم که موضع گیری‌های کنونی این فرد چگونه است و به نظر من مواضع امروز وی نیز شنیدنی است چراکه می‌بینیم امروز برخی افراد آن دانشجویان را به دلیل تسخیر لانه جاسوسی محکوم می‌کنند. 

وزیر سابق ارشاد درباره مواضع موسوی خوئینی‌ها در سال‌های گذشته بر این باور است که من رگه‌هایی از تفکر نادرست را در اندیشه موسوی خوئینی‌ها سراغ دارم؛ بر این اساس به تعارض دیدگاه وی با دیدگاه‌های انقلاب واقفم، ولی با این نظریه که این شخص نشان شده سرویس‌های بیگانه است، موافق نیستم.

برخی پادو امریکا شده‌اند

صفارهرندی در ادامه به بیان تفاوت‌های تاریخ در زمان حال و گذشته پرداخت و گفت: در عصر ما تاریخ و رسانه‌های عمومی ماندگار وقایع را منعکس می‌کند و این طور نیست که مسائل سینه به سینه نقل شود.

صفارهرندی تأکید کرد: اگر کسی این نکته را قبول نکند که آمریکایی ها در حق ما جفا کردند خود آن فرد از آمریکایی‌ها هم آمریکایی تر است.

وی همچنین گفت: متأسفانه برخی افراد که پیش از این سرمقاله‌های ضد آمریکایی‌هایشان زینت بخش روزنامه های کشور بود امروز به پادو آمریکا در منطقه تبدیل شده‌اند بر این اساس باید گفت که این افراد اشخاص غیرقابل اعتمادی هستند که نمی‌توان به آنها تکیه کرد.


امریکا توان ندارد

صفار هرندی اظهار داشت: آمریکا در حال حاضر توان قبلی خود را ندارد و به هر کجا هم که می‌رود به این دلیل است که از منافع آنجا استفاده کند. 

وی در ادامه به مطلبی از روزنامه اشپیگل اشاره کرد و افزود: بر اساس این مقاله تعداد صدقه خورها هر روز در آمریکا افزایش می یابد و اوضاع معیشتی آمریکایی ها نیز تغییر کرده و پول این کشور نیز به عنوان یکی از پول‌های نا امن در دنیا مطرح است. بر این اساس سزاوار نیست که در حال حاضر کشوری آینده خود را به چنین کشوری گره بزند. 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان داشت: انقلاب ما این هنر را داشت که برای دنیا دست غول دنیا یعنی آمریکا را رو کند. 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها امروز از تحریم و حمله نظامی به ایران قطع امید کردند و تنها به برخی عوامل داخلی که ممکن است به منافع کشور خودشان خیانت کنند دل خوش کردند.
وی ‌ادامه داد: ‌ما در مورد اشخاص بر حسب عملکردشان قضاوت می‌کنیم و بر همین اساس اگر روزی عده‌ای در کشور اقدام مثبتی انجام دادند، مردم از آنها حمایت می‌کنند و در غیر این صورت اوضاع طور دیگری خواهد شد. 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه “دم‌دمی مزاج ” بودن برخی افراد همواره مورد سؤال است، گفت: افرادی که هر روز موضع خود را تغییر می‌دهند، باید در خصوص این موضوع به افکار عمومی پاسخگو باشند.

از دولت اخراج شدم

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در مورد سفرهای استانی‌ وی و سخنرانی در جمع‌های مختلف تصریح کرد: بعد از اینکه من از دولت اخراج شدم، می‌توانستم سفرهای استانی داشته باشم و انتقام جفایی که در حقم صورت گرفت را بگیرم، ولی ترجیح دادم که طور دیگری رفتار کنم، البته من نقدهایی را هم به دولت دارم که همواره آن را بیان می‌کنم.
هرندی افزود: روزی که من وارد سفرهای شبه استانی شدم، تنها چیزی که برایم مهم بود، اثبات حق بود نه چیز دیگری‌، چرا‌که حقیقت ارزش آن را دارد که حتی انسان جان خود را به خاطر آن فدا کند. 

صفارهرندی از اینکه “بعد از مدتی برخی حقایق برای عده‌ای روشن شده است ” ابراز خشنودی کرد. 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح دلیل عزل شدن خود از دولت یادآور شد: قبل از شروع یکی از جلسات دولت به من گفتند که جایگزین شما انتخاب شده و شما نباید وارد جلسه دولت شوید، ولی به دلیل اینکه دولت از نصاب می‌افتاد از من خواسته شد وارد جلسه دولت شوم و به همین دلیل ‌گفتم ‌به عنوان یک عدد مورد استفاده دولت قرار خواهم گرفت.

عملکردم در وزارت ارشاد افتخارآمیز است

وی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که ارزیابی وی از ‌از دوران تصدی‌اش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را جویا شد، ‌اظهار داشت: هیچکس نمی‌تواند ارزیابی دقیقی از عملکرد خود داشته باشد، من نیز نمی‌توانم از عملکرد‌م در وزارت ارشاد ارزیابی داشته باشم، اما ‌زمانی که من وزارتخانه را تحویل گرفتم، یک سری اعداد و ارقام وجود داشت که در پایان دوره این ارقام و اعداد افزیش قابل توجهی پیدا کرد، لذا ‌در قیاس با آنچه که در گذشته بوده، من عملکرد دوران وزارت خودم را افتخارآمیز می‌دانم و در مقایسه با دوران کنونی باید بگویم که آقای حسینی نیز زحمات زیای را در وزارتخانه کشیده است.
صفار هرندی به نارضایتی هنرمندان و اهل قلم از مدیریتش در ارشاد، اشاره ای نکرد.

کیهان زیر آب وزارتخانه ما را هم زد 

صفارهرندی که پیش از این سردبیر روزنامه کیهان بود و اینک نیز در این روزنامه یادداشت می‌نویسد، در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص دلیل مخالفت روزنامه کیهان با افرادی از دولت خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که من وزیر بودم، روزنامه کیهان “زیرآب ” برخی از قسمت‌های وزارتخانه‌های ما را زد و من هم اعتراضی نکردم، چرا‌که می‌دانستم روش کیهان چگونه است؛ روزنامه کیهان همواره مسائل مثبت را ذکر می‌کند و در کنار آن نیز به بیان انتقادات و اشکالات می‌پردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
0
0
درود بر موسوی و کروبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
0
0
مگه به حرف شماست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
0
0
درود بر صفار هرندی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین