کد خبر: ۱۱۲۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۶

90 درصد مدرسان معارف دانشگاه‌ها دکترا ندارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ۱۰ درصد اعضای هیأت علمی معارف اسلامی دانشگاه‌ها دارای مدرک دکتری هستند از تسهیل ادامه تحصیل مربیان خبر داد و گفت: برای ادامه تحصیل مربیان گروه معارف اسلامی در قالب بورسیه آمادگی داریم. 

حسن مسلمی نائینی با بیان این مطلب افزود: ۸۰۰ عضو هیأت علمی معارف اسلامی داریم که تنها ۱۰ درصد آنها دارای مدرک دکتری هستند. وقتی دانشجو مشاهده می‌کند اساتید رشته‌های تخصصی‌اش دارای مدرک دکتری هستند اما مدرس معارفش دکتر نیست شاید از نظر روحی یک مقدار بر رویش تاثیرگذار باشد. 

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از اعضای هیأت علمی تربیت بدنی نیز مربی هستند و خیلی کم در این زمینه دکتر داریم. همچنین تعداد زیادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در حوزه معارف و تربیت بدنی را مربیان پیمانی تشکیل می‌دهند. 

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج کشور از فعالیت ۱۸ هزار عضو هیأت علمی با مرتبه مربی در آموزش عالی کشور خبر داد، گفت: این تعداد عضو هیئت علمی با مرتبه مربی واقعا زیاد است. فقط ۱۰۰ نفر از آنها طی سال گذشته برای تحصیل در مقطع دکتری آمده‌اند که این تعداد خیلی کم است. 

مسلمی نائینی از حذف برخی شرایطی خبر داد که به مانعی در برابر ادامه تحصیل مربیان تبدیل شده بود و گفت: یکی از این شرایط این بود که مربیان باید ۶۰ درصد ارتقاء را کسب می‌کردند تا بتوانند ادامه تحصیل دهند. واقعا امکان کسب این ۶۰ درصد به راحتی برای‌شان میسر نبود. این شرط حذف شد تا مربیان بتوانند از فرصت ادامه تحصیل در قالب بورسیه استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه “دیگر انتظار داریم مربیانی که در خود قابلیت ادامه تحصیل را می‌بینند حتما از فرصت استفاده کنند”، گفت: علاوه‌بر مربیان رسمی آزمایشی برای مربیان پیمانی نیز این تسهیلات را ایجاد کردیم که بتوانند ادامه تحصیل دهند. وزارت علوم در این زمینه فقط حمایت مالی می‌کند ولی اخذ پذیرش در یک دانشگاه توسط خود فرد صورت می‌گیرد. اصولا دانشگاه‌ها با مصاحبه علمی که انجام می‌دهند می‌توانند آنها را بپذیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین