کد خبر: ۱۱۲۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۳

عرضه شکر در بورس کالا متوقف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر توسعه بورس کالا از توقف 20 روزه عرضه شکر در بورس کالا خبر داد و گفت: آخرین قیمت عرضه شکر شرکت کارون 870 تومان بود که خریداری نداشت و پس از آن عرضه‌ای انجام نشد.

عباس بنازاده درباره عرضه شکر اظهار داشت: بیش از 20 روز است شرکت کارون شکر خود را عرضه نکرده و دلیل آن نیز مشخص نیست. 

وی در پاسخ به این سؤال که قیمت عرضه شده شکر کارون چقدر بوده و آیا شرکت دیگری نیز عرضه داشته است، گفت: آخرین قیمتی که برای شکر از سوی شرکت کارون ارائه شده 870 تومان بوده که خریداری نداشت.همچنین شرکت کشت و صنعت بهشهر نیز در آخرین عرضه خود قیمت 850 تومان را اعلام کرد ولی آن نیز متقاضی نداشت. 

عباس‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا دلیل این مسئله اختلاف بر سر قیمت است، افزود: در بازار خرده فروشی قیمت هر 900 گرم شکر 1200 تومان است ولی چون برداشت تازه شروع شده تکلیف آن مشخص نیست، همچنین هنوز صحبتی نیز برای عرضه مجدد آن نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل توقف 20 روزه عرضه شکر در بورس کالا چیست، گفت: عرضه‌های انجام شده خریداری نداشت و به همی دلیل نیز متوقف شد 

شکر در سال گذشته عرضه شد ولی به دلیل نرخ سازی و فروش تولیدات کارجانه‌ها در خارج از بورس، 6 ماه عرضه آن متوقف شد تا اینکه در سوم مرداد ماه کارگزاری بانک کشاورزی 20 تن شکر کارخانه کشت و صنعت کارون را با شرط عرضه کامل تولیدات این کارخانه در بورس، عرضه کرد. 

قیمت پیشنهادی شرکت کارون برای هر کیلو شکر 900 تومان بود که خریداری نداشت بر این اساس، این شرکت با کاهش 30 تومانی برای هر کیلو، قیمت را به 870 تومان رساند ولی باز هم متقاضی برای آن وجود نداشت و بیش از 20 روز است که عرضه‌ای برای شکر از هیچ شرکتی انجام نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین