کد خبر: ۱۱۲۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۱
در مراسم اختتاحیه هفدهمین جشنواره مطبوعات

احمدی‌نژاد: امروز کار رسانه مجاهدتی عظیم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمد‌ی‌نژاد با تاکید بر این‌که تلاش برای رساندن پیام درست کاری است که با هیچ عمل انسانی قابل مقایسه نیست گفت: باور من این است که قریب به اتفاق اهالی رسانه در دنیا انسان‌هایی طرفدار عشق، محبت، خودباوری ، عزت و امید هستند و اگر مشکلی هم وجود دارد از جانب سردمداران و سرمایه‌داران سرمایه‌‌سالار جهانی است که با فشار و تحمیل و با شیوه‌های شیطانی علیه بشریت اقدام می‌کنند. 

احمد‌ی‌نژاد در مراسم اختتاحیه هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: امروز کار رسانه مجاهدتی عظیم است و تلاش برای رساندن پیام درست کاری است که با هیچ عمل انسانی قابل مقایسه نیست. 

وی با بیان این‌ باور که کار رسانه از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین و مهم‌ترین و اثرگذارترین فعالیت‌ها است، تصریح کرد: صد سال حاکمیت اندیشه مادی حداقل سه خسارت سنگین بر جامعه بشری وارد کرده که اولین خسارت آن کینه و دشمنی در روابط ملت‌ها و انسان‌ها و ایجاد ادبیات سلطه و کینه‌ورزی در جهان است؛ ادبیاتی که کینه را در اعماق جامعه و ضوابط بین‌الملل نهادینه و تفرقه و جدایی و فاصله‌ها را بین ملت‌ها زیاد کرده است. 

احمد‌ی‌نژاد ادامه داد: دومین اثر حاکمیت اندیشه مادی در جهان تحقیر انسان است. اندیشه مادی باعث شده انسان را تحقیر و سرکوب کنند و روابط و شرایط و معیارهایی را منتشر کنند که جز تحقیر انسانها حاصلی ندارد. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز می‌بینیم در گوشه و کنار جهان و در همسایگی ما یعنی در کشور عراق و افغانستان چیزی که برای سلطه‌گران فاقد هرگونه ارزش است، انسان است. هزار هزار انسان را می‌کشند و له می‌کنند و بعد به آن افتخار می‌کنند. 

احمدی‌نژاد سومین اثر مخرب اندیشه گسترش اندیشه مادی در جهان را گرفتن امید و خودباوری از انسان دانست و گفت: در بسیاری از نقاط دنیا و در بین بسیاری از ملت‌ها یاس و ناامیدی را ترویج کرده‌اند و اساساً حیات شیطان و شیطانیان در تحقیر انسان‌ها و در حاکمیت یاس و ناامیدی در بین ملت‌ها و انسان‌ها است در حالی که جامعه بشری و انسان برای رشد و شکوفایی و برای چشیدن زندگی سعادتمند و برای رسیدن به آمال و آرزوهای تاریخی خود نیازمند به عشق و همدلی است. 

وی ادامه داد: انسان بدون عشق بدتر از چهارپایان است. انسان بدون محبت مانند سنگ است و حتی بدتر از سنگ است. انسان یعنی عشق و محبت و روابط ملت‌ها، روابط مردم، روابط آحاد انسان اگر بر پایه عشق و هم‌دلی باشد یک هم‌افزایی برای تکامل صلح، شکوفایی ایجاد می‌شود. 

احمدی‌نژاد گفت: انسان‌ها و جامعه انسانی بیش از سلاح و ادبیات کینه آفرین به عشق، محبت و هم‌دلی نیاز دارند و همچنین انسان برای حرکت نیازمند خودباوری و عزت است. 

وی ادامه داد: خداوند متعال انسان را عزیز و بزرگ آفریده و انسان تحقیر شده و له شده‌ای که در درون خود احساس عزت نکند انسان این جهانی نیست. انسانی نیست که خدای متعال او را خلق کرده باشد. 

احمدی‌نژاد گفت: انسان‌ها برای حرکت و شکوفایی و رسیدن به قله‌های سعادت نیازمند خودباوری هستند و بدون امید جامعه بشری مرده است و برای چشیدن خوبی‌ها ما نیازمند عشق و خودباوری و امید هستیم. 

وی گفت: مهم‌ترین کار ترویج عشق و محبت بین انسان‌ها و ملت‌ها و ایجاد خودباوری و عزت در تک‌تک انسان‌ها و جامعه بشری و دمیدن روح امید به جامعه است. 

وی ادامه داد: باور من این است که قریب به اتفاق اهالی رسانه در دنیا انسان‌هایی طرفدار عشق، محبت، خودباوری ، عزت و امید هستند و اگر مشکلی هم وجود دارد از جانب سردمداران و سرمایه‌داران سرمایه‌سالار جهانی است که با فشار و تحمیل و با شیوه‌های شیطانی علیه بشریت اقدام می‌کنند. 

احمدی‌نژاد خطاب به همه اهالی رسانه گفت: امروز روز هنرنمایی شماست. دوران سیاه سلطه اندیشه مادی رو به پایان است و ارکان اندیشه مادی که بر له کردن حقیقت انسان و تحقیر انسان استوار بوده متلاشی شده و هیبت دروغی سلطه‌گران در حال متلاشی شدن است و جهان در حال بازگشت به حقیقت انسان و عشق و محبت و خودباوری است. 
بنابراین امید به ساختن آینده‌ای درخشان بر عهده رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها است. 

وی گفت: ترسیم مرز و صف بین انسانیت و انسان‌ها و دفاع از حقوق انسان‌ها و و ملت‌ها در مقابل سلطه‌گران و غارتگران فرهنگ و هویت انسان یک مجاهدت عظیم است که جز از رسانه‌ها بر نمی‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین