کد خبر: ۱۱۲۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹
بازپرس شعبه 9 دادسرای کارکنان دولت و رسانه:

تعریف نشدن جرم سیاسی یک خلأ بزرگ است

بیشتر رسانه‌ها اخلاق را رعایت می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بازپرس شعبه 9 دادسرای کارکنان دولت و رسانه گفت: نسبت به گستره فعالیت رسانه‌ها شکایت از آنها زیاد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا منصوری بیشترین کیفرخواست‌های صادر شده برای مطبوعات را به اتهام نشر اکاذیب، توهین و افترا دانست و عنوان کرد: با این‌که مطبوعات گستره و فعالیت‌های زیادی دارند اما شکایت از آنها زیاد نیست. ممکن است بداخلاقی‌هایی در برخی رسانه‌ها صورت گیرد و دستگاه قضایی نیز با آنها برخورد کند اما بیشتر آنها اخلاق رسانه‌ای را رعایت می‌کنند.

وی برداشت فردی قضات از قوانین مطبوعات را رد کرد و گفت: مطبوعاتی که بیشتر با دستگاه قضایی ارتباط دارند معتقدند که قضات سلیقه‌ای از قانون برداشت نمی‌کنند.

بازپرس دادسرای کارکنان دولت و رسانه تصریح کرد: اصولا جرایم در قانون تعریف شده است. در حوزه مطبوعات توهین، نشر اکاذیب و افترا بیشترین جرایم صورت گرفته است که در قانون نیز تعریف آنها مشخص است. گرچه به عنوان مثال در زمینه توهین معیار تشخیص عرف جامعه است.

وی افزود: این‌که بعضی از مطبوعات فکر می‌کنند در قبال انتشار یک موضوع از منبع دیگر مسوولیت ندارند مساله درستی نیست.حقوقدانان معتقدند کسی که کذبی را منتشر می‌کند از او سلب مسوولیت نمی‌شود. اصولا به همین خاطر مدیرمسوول نسبت به مطالب منتشر شده مسئول شناخته شده است.

وی در ادامه درباره نبود تعریف مشخص از جرم سیاسی اظهارکرد: فقط می‌توانم بگویم نبود این تعریف یک خلأ بزرگ است و این مطالبه همه مردم و مطبوعات است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین