کد خبر: ۱۱۲۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹
راکعی، دبیر‌کل جمعیت زنان مسلمان نو‌اندیش:

جلوگیری از حرکت‌های فراقانونی خواسته اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نظر می‌رسد که همه گروه‌ها در ایران خواهان حرکت در چارچوب قانون هستند، این یک اصل در میان اصولی‌ترین احزاب تا اصلاح‌طلبان واقعی و حتی سکولارها می‌باشد. 

دبیر‌کل جمعیت زنان مسلمان نو‌اندیش با مثبت ارزیابی کردن تعامل اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل و معقول، تاکید کرد: جلوگیری از حرکت‌های فراقانونی و حذف گروه‌های اقتدار‌گرا خواست هر دو طرف است. 

فاطمه راکعی در تحلیل خبری که از تصمیم گروه اقلیت مجلس برای ایجاد تشکلی با هدف جذب اصول‌گرایان منتقد منتشر شده است، گفت: اینکه فرد یا گروهی بخواهد برای تامین و ترویج افکار اجتماعی، ‌سیاسی و فرهنگی که به آن معتقد است به صلاح کشور می‌باشد تلاش کند، اقلیت مجلس فرصت بهتری از سایرین دارند و آن به لحاظ اختیارات وظایف نمایندگی آنها است. انتظار می‌رود که این تلاش‌هایی با جو سیاسی و اجتماعی روز کشور و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند، محقق شود. 

وی افزود: در واقع هر مدیریت سالم و اصولی باید به دنبال این زمینه باشد، زیرا از این مسیر می‌توان به وحدت حداکثری رسید. 

راکعی تصریح کرد: بسیار راحت است که اصلاح‌طلبان اصیل یعنی همان‌هایی که از جریان طبیعی انقلاب سال 57 نشات گرفتند و خواستار اصلاحات واقعی با قانون گرایی بوده‌اند، با اصول‌گرایان معقول به توافق و نتیجه برسند چراکه جلوگیری از حرکت‌های فراقانونی و حذف گروه‌های اقتدار‌گرا خواست هر دو طرف است. 

وی ایجاد چنین تشکلی را سنجیده و بسیار خوب برای کشور و مردم دانست و گفت: ممکن است تصور شود که در خصوص مبنای فکری دو جریان اصلاح طبی و اصول‌گرایی تفاوت وجود دارد ولی اگر از بالا به موضوع نگاه کنیم به نظر می‌رسد که همه گروه‌ها در ایران خواهان حرکت در چارچوب قانون هستند، این یک اصل در میان اصولی‌ترین احزاب تا اصلاح‌طلبان واقعی و حتی سکولارها می‌باشد. 

راکعی با بیان اینکه چرا برخی از اصول‌گرایان منتقد می‌شوند، گفت: برخورد حذفی، روش‌های غیراسلامی از جمله وسیله را با هدف توجیه کردن، توهین، حرکت فراقانونی و اقتدارگرایی از جمله وجوه مشترک اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان منتقد است. 

راکعی وجه اشتراک دیگر برای اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان منتقد را اعتقاد به قرآن، اسلام، موازین و فرهنگ اسلامی دانست. 

وی افزود: اینکه نباید به کسی تهمت زد، نباید شخصیت‌ها را تخریب کرد، نباید به رقبای سیاسی ناسزا گفت، مورد اشتراک و توافق همه فعالان سیاسی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین