کد خبر: ۱۱۲۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
مخالفت با طرح خصوصی‌سازی خوابگاه‌ها

نماینده مجلس: در زمان اعتراضات دانشجویی یقه کی را بگیریم؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بند دال ماده 24 لایحه برنامه پنجم به واگذاری 20 درصدی سالانه خدمات رفاهی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به بخش خصوصی اشاره داشت که با انتقاد حسن کامران مواجه شد. 

نماینده اصفهان خطاب به رئیس مجلس با بیان اینکه هر دو ما دانشگاهی هستیم، سخنانش را آغاز کرد و گفت: معنی این بند آن است که مسأله خوابگاه و غذای دانشجویان را به بخش خصوصی بدهیم.

این نماینده اصول‌گرا افزود: تا حالا بعضی از دانشجویان، مریض بودند و مشکل ایجاد می‌کردند و به بهانه مسائل صنفی می‎گفتند که آشمان شور است و جامان سرد است و بلوا راه می‎انداختند! حالا اگر این امور را بدهیم به بخش خصوصی‎ای که بر آن نظارت نیست، دیگر چه باید کرد؟

از نگاه این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، واگذاری امور رفاهی به بخش خصوصی، یک مصیبت برای دانشگاه‎ها می‎شود و مسئولین دانشگاه باید وقت‌شان را صرف خرابکاری پیمانکارها کنند. همان طور که الان هم همین مشکل را در مجلس داریم.

کامران ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که دشمن از بیرون در دانشگاه‏ها ایجاد می‏کند، این بند از لایحه برنامه را به نفع کشور نمی‏دانم. اصلا اگر فردا اتفاقی به بهانه آش و پلو و خوابگاه در دانشگاه ایجاد شد، باید یقه کی را بگیریم!

نماینده دولت در واکنش به درخواست کامران برای حذف این بند از لایحه برنامه، گفت: هدف دولت این بوده است که سر دولت را کمی خلوت کنیم.

این پیشنهاد حذف رای نیاورد و به این ترتیب 20 درصد خدمات رفاهی به دانشجویان طی هر سال به بخش خصوصی واگذار می‎شود که در پایان برنامه پنجم کل این خدمات به بخش مذکور واگذار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین