کد خبر: ۱۱۲۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶

دولت مجاز به حمایت از 15 دانشگاه برتر شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مجلس شورای اسلامی دولت را «مجاز» کرد تا در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و توسعه کمی و کیفی از 10 دانشگاه برتر وابسته به وزارت علوم و 5 دانشگاه برتر وابسته به وزارت بهداشت حمایت مالی و حقوقی و پشتیبانی ویژه داشته باشد. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه و در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه پنجم توسعه دولت را «مجاز» کردند به منظور زمینه‌سازی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، دانش‌مدار، خلاق و کارآفرین، منطبق با نیازهای نهضت نرم افزاری با هدف توسعه کمی و کیفی اقداماتی را انجام دهد. 

بر این اساس دولت «مجاز» شد هزینه سرانه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد تقاضای کشور بر اساس هزینه‌های آموزشی و هزینه‌های خدمات پژوهشی، تحقیقاتی و فناوری مورد حمایت را در چارچوب بودجه ریزی عملیاتی برای هر دانشگاه و موسسه آموزشی، تحقیقاتی و فناوری دولتی محاسبه و به‌طور سالانه تامین کند. 

همچنین دولت «مجاز» شد حمایت مالی و تسهیل شرایط برای افزایش تعداد مجلات پژوهشی و ترویجی کشور در زمینه‌های مختلف علمی با حفظ کیفیت به‌گونه‌ای که تا پایان برنامه تعداد مجلات و مقالات چاپ شده در مجلات علمی داخلی نسبت به سال پایانی برنامه چهارم را حداقل به 2 برابر افزایش دهد و تمهیدات لازم برای دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی علمی معتبر را فراهم کند. 

طبق این مصوبه دولت «مجاز» شد از 10 دانشگاه برتر وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 5 دانشگاه برتر وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دارای عملکرد برجسته در راستای گسترش مرزهای دانش و فناوری هستند حمایت مالی و حقوقی و پشتیبانی ویژه کند.


حمایت مالی از انجمن‌های علمی از دیگر مواردی است که دولت «مجاز» شد به منظور زمینه‌سازی برای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد با هدف توسعه کمی و کیفی انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین