کد خبر: ۱۱۲۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۵

کشف 98 درصد مواد مخدر جهان در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته پلیس کشورمان 98 درصد مواد مخدر جهان در ایران کشف می‌شود. 

طاها طاهری در کنگره جوانان ایرانی برنامه مشورتی مواد مخدر طرح کلمبو افزود: جمهوری اسلامی ایران در طی 30 سال گذشته بدون کمک‌های خارجی با پدیده مواد مخدر مبارزه جدی وعملی کرده است به بسیاری از فرزندان این مرز و بوم را در راه مبارزه با مواد مخدر از دست داده است.

وی افزود: در طول سه دهه گذشته 3700 نفر از جوانان این کشور در مبارزه با این پدیده شوم شهید و بالای 10 هزار نفر نیز جانباز شده‌اند که بخشی از این جانبازان هم اکنون روی تخت و قطع نخاعی هستند.

طاهری با بیان اینکه پدیده مواد مخدر همانند سونامی و سیل عمل می‌کند گفت: بعد از مدتها تلاش و پیگیری که در سال‌های گذشته در مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت نظام به این نتیجه رسید که پیشگیری یک ضرورت مهم در جلوگیری از اشائه مواد مخدر در جامعه است.

وی افزود: موضوع پیشگیری نزدیک به 4 تا 5 سال است که در کشور مطرح شده و امسال نیز سند پیشگیری در موضوع مبارزه با مواد مخدر اماده شده که برنامه‌ها با توجه به این سند اجرایی خواهد شد.

قائم مقام دبیر کل ستادمبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضوع درمان اولین کشور موفق در درمان اعتیاد در جهان شناخته می‌شود گفت: گزارش‌های سازمان ملل متحد این موضوع را کاملا تائید کرده است و هم اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی داروهای ضد اعتیاد را از ایران تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه متوسط هوش اکثریت معتادان از همسالان خود بالاتر است افزود: بسیاری از افرادی که معتاد می‌شوند ضریب هوش بالایی دارند و در واقع مواد مخدر یک دامی برای ادمهای باهوش است.

وی با رد این موضوع که شروع اعتیاد با فقر است گفت: اغلب معتادین از خانواده‌ایی هستند که از نظر مالی در وضع خوبی قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین