کد خبر: ۱۱۲۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶

میرلوحی: جریان اصلاح‌طلب، ریشه‌دار و پرطرفدار است و قابل حذف نیست

اصول‌گرایان افراطی نتوانستند اصلاح‌طلبان را حذف کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون حقوقی و پارلمانی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: جریان اصلاح‌طلب، جریانی ریشه‌دار، اصیل و دارای دیدگاه‌های روشن و شفاف است و اصلاح‌طلبان امروز آن‌قدر به نوعی از توازن قوا رسیده‌اند که اصول‌گرایان افراطی که تلاش و اراده داشتند تا اصلاح‌طلبان را حذف کنند، نتوانستند.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن این‌که جریان اصلاح‌طلب را جریانی ریشه‌دار، اصیل و دارای دیدگاه‌های روشن و شفاف خواند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون این جریان طرفداران پر و پا قرصی دارد و یکی از جناح‌های محکم کشور است و در مجموع با توجه به شرایط موجود کشور دارای دیدگاه‌های مشخص در حوزه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر این‌که «رقیب اصلی جریان اصلاح‌طلبی، طیف اصول‌گرایی است»،‌ گفت: اصلاح‌طلبان امروز آن‌قدر به نوعی از توازن قوا رسیده‌اند که اصول‌گرایان افراطی که تلاش و اراده داشتند تا اصلاح‌طلبان را حذف کنند، نتوانستند. این در حالی است که اصلا‌ح‌طلبان نه می‌خواهند و نه می‌توانند که رقیب خود را از صحنه حذف کنند.

وی اظهار کرد: برخی هرجا مشکلی پیدا می‌شود آن را بر گردن اصلاح‌طلبان می‌اندازند، این خود بهترین دلیل برای وجود اصلاح‌طلبان است و باید دانست که اصلاح‌طلبان قابل حذف نیستند و هر کس چنین فکری را در ذهن خود دارد و می‌خواهد در کشور تک‌صدایی ایجاد کند باید بداند که این رویکرد آب در هاون کوبیدن است.

این فعال سیاسی با بیان این‌که «اصلاح‌طلبی در جامعه ایران در حال پیگیری پیوند دین و دنیا و دموکراسی و آزادی با عدالت و برطرف کردن شکاف‌ها در طول دوران‌های مختلف بوده است» گفت: چنین نگاهی در دنیا طرفدار دارد و اصلاح‌طلبان منادی چنین دیدگاه و نگاهی هستند.

وی معتقد است: در سال‌های اولیه انقلاب اصولگرایان دیدگاه‌های بازتری داشتند ولی هم‌اکنون برخی اصولگرایان به خصوص افراطی‌های آنان مواضع تند چپ‌های اول انقلاب را دنبال می‌کنند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان امروز که همان چپ‌های دهه اول انقلاب هستند متوجه شرایط و تحولات دنیا شده‌اند و فهمیده‌اند که باید رویکردهای خود را تغییر دهند.

وی در عین حال اظهار کرد: اصلاحات این نکته را مورد توجه قرار می‌دهد که نباید درجا زد و تنها به سرمایه‌های قبلی خود بالید، بلکه لازم است نیازهای روز و زمان و مکان را شناخت و بر اساس آن حرکت کرد. همچنین معتقدیم هر لحظه باید اتاق فکری دائمی و سیستم هوشمندی، نیازها و اقتضائات را البته با حفظ هویت‌ها و اصالت‌ها بشناسد و خود را با آن تطبیق دهد.

میرلوحی گفت: اصلاح‌طلبان بی‌نقص نیستند و وجود ادعای بی‌نقص بودن خود اولین نقص است ولی به هر ترتیب این جریان به اندیشه‌های جمعی، خردورزی، توجه به نخبگان، تعامل، گفت‌وگو و سازگاری در حوزه‌های مختلف توجه ویژه دارد.

وی با بیان این‌که «آینده جریان اصلاح‌طلبی در دست عقلای اصلاح‌طلب خواهد بود» گفت: عقلای اصلاح‌طلب باید 5 مولفه ایرانی و اسلامی بودن، اعتدال، توجه به امام و دیدگاه‌های ایشان، همچنین آبادانی کشور را مورد توجه ویژه قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین