کد خبر: ۱۱۲۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵

مخالفت مجالس با ادغام سازمان‌های وابسته به وزارت آموزش و پرورش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف ماده 28 مکرر 2 با ادغام و سازماندهی کلیه سازمان‌های وابسته و تابعه وزارت آموزش و پرورش مخالفت کردند. 

به گزارش خبرنگار خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی امروز ـ چهارشنبه ـ مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه پنجم توسعه ماده مکرر 2 این لایحه را با 126 رای موافق، 54 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در مجلس حذف کردند. 

در ماده 28 مکرر 2 آمده بود: وزارت آموزش و پرورش مکلف است؛ کلیه سازمان‌های وابسته و تابعه خود را با حفظ وظایف و مسئولیت‌ها در معاونت‌های آموزش و پرورش ادغام و سازماندهی کند. براساس این ماده؛ وزارت آموزش و پرورش درصورت نیاز می‌تواند بدون رعایت ماده(29) قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر تا سقف دو معاونت به معاونت‌های موجود اضافه نماید.
 
همچنین براساس این ماده قرار بود: به منظور استفاده از نیروهای انسانی شاغل در رده‌های ستادی و اداری و کاهش هزینه‌های جاری غیرضرور، ساختار اداری این وزارت در استانها را در دو سطح ادارات کل و شهرستان تعریف، سازماندهی و اجرا نماید. 

نام این ماده را به این دلیل مکرر گذاشته‌اند که این ماده در کمیسیون تلفیق به لایحه دولت اضافه شده است، بنابراین برا ی اینکه ترتیب مواد لایحه دولت به هم نخورد، ماده اضافه شده در کمیسیون تلفیق را به صورت مکرر عنوان کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین