کد خبر: ۱۱۲۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۸
فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد:

هزینه تصادفات در ایران سالی 5هزار میلیارد تومان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار اسماعیل احمدی‌‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: هزینه تصادفات در کشور سالانه 5 هزار میلیارد تومان است. 

سردار اسماعیل احمدی‌‌مقدم امروز در همایش روسای پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور گفت: قانون جدید راهنمایی و رانندگی که به زودی به تصویب خواهد رسید با قوانین روز دنیا رقابت می‌کند. در تهیه این قانون قوانین کشور‌های دیگر نیز مطالعه شده است. 

وی اظهار داشت: این قانون علاوه بر مدرن‌بودن مزایای مانند بازدارندگی و تأکید بر فرهنگ دارد. باید تمهیدات لازم برای امکان پرداخت قبوض جریمه به صورت غیرحضوری اندیشیده شود زیرا روزانه در تهران ده‌ها هزار راننده جریمه می‌شود. 

فرمانده ناجا تصریح کرد: زیر ساخت‌های الکترونیکی را ارتقاء دهید و چاره‌ای کنید تا رانندگان از تخلفات خود آگاه شوند. در 6 ماه اول سال جاری 13 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته‌ شده‌اند به ازای یک کشته در تصادفات 12 مجروح داشته‌ایم و در هر تصادف یک نفر کشته می‌شود. فقط خسارت‌های مادی تصادفات نباید محاسبه شود بلکه باید به مسائل معنوی تصادفات هم توجه کنیم. 

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: سالانه 5 هزار میلیارد تومان هزینه تصادفات در کشور است که رقم بسیار بالایی است. اقدامات فرهنگی دیربازده هستند، در کشور ما هم سایر اقدامات دیربازده هستند برای اجرای برخی استانداردهای قانونی باید از خودروسازان و دیگر دستگاه‌ها خواهش و تمنا کنیم. 

سردار احمدی ‌مقدم با اشاره به افزایش قیمت سوخت در طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها گفت: این موضوع مطمئناً بر حمل و نقل عمومی اثر می‌گذارد و موجب کاهش سفرهای کاذب خواهد شد. هر چند به طور جدی میزان سفرها کاهشی نخواهد داشت زیرا سفر لازمه توسعه کشور است. 

وی تصریح کرد: با اجرای هدفمند‌ کردن یارانه‌ها شاهد جابجایی در حمل و نقل خصوصی به سمت حمل و نقل عمومی خواهیم بود و در ابتدا نیز سیستم حمل و نقل عمومی با تنگنای مواجه خواهد بود.جمعیت زیادی در تهران در ساعات اوج ترافیک معطل می‌ماند که باید فکری اساسی کرد. 

سردار احمدی‌مقدم گفت: ایمنی خودروها با قوانین مجلس به منظور کنترل و ارتقا جدی خودروها باید افزایش یابد. 

فرمانده ناجا گفت: معاینه فنی در کشور وضعیت خوبی ندارد و امکانات و تجهیزات لازم در کشور وجود ندارد. پلیس برای معاینه فنی سخت‌گیری کند و این معاینه‌ها نباید سوری باشد. 

وی اظهار داشت: ساختار خودروها باید اصلاح شود تا آسیب‌پذیرها هنگام تصادف کاهش یابد، معاذیر خودروها در این زمینه قابل قبول نیست تغییر رنگ و سپر و دیگر تجهیزات خودرو شرایط را تغییر نمی‌دهد خودرو باید جان سرنشین‌ها را حفظ کند. 

این مقام ارشد ناجا اعلام کرد: علی‌رغم کاهش میزان تصادفات اما تلفات افزایش یافته که این موضوع به امداد و نجات نیز مربوط می‌شود.در آینده نزدیک تعداد خودروهای کشور به 20 میلیون دستگاه می‌رسد اینکه باید برای این تعداد خودرو و شرایط آینده چاره‌اندیشی کنیم. 

وی اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی باید به سمت پلیس نامحسوس برود.حمل و نقل عمومی کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته مناسب نیست و باید توسعه پیدا کند.
سردار احمدی‌مقدم تأکید کرد: پلیس باید علاوه بر جدی گرفتن معاینه فنی موضوع کلاه ایمنی موتور‌سیکلت‌ها را نیز جدی بگیرد. در قم از هر 20 موتورسیکلت سوار تنها یک نفر کلاه ایمنی داشت.گذشته با اقدامات پلیس استفاده از کلاه ایمنی به 60 درصد رسیده بود اما فعلا به 20 درصد رسیده است.از تولید موتورسیکلت‌های فاقد کیفیت و ایمنی و ارزان قیمت جلوگیری شود. 

فرمانده نیروی انتظامی به ترخیص خودروهای متخلف از پارکینگ اشاره کرد و افزود: اگر جایی تابلوی حمل با جرثقیل نصب کرده‌اید حتما خودروهای متخلف را منتقل کنید این اقدام پلیسی برای جلوگیری از رفع سد‌معبر است. اگر صاحب خودرو در پارکینگ برای تحویل مراجعه کرد همان لحظه خودروی راننده را تحویل دهید دلیلی ندارد مردم را بدوانیم تخلف را با اعمال قانون باید جواب داد. 

فرمانده ناجا با اشاره به بارش برف و باران در جاده‌های کشور گفت: انتظار داریم در شهر و جاده بر نقاط برفی تمرکز بهتری داشته باشیم. 

سردار احمدی‌مقدم گفت: تغییر ساعات ادارات، ترافیک صبح‌گاهی را منظم کرده اما باعث شده تا در ساعات عصر ترافیک بدتر شود و هر چه جلوتر می‌رویم وضعیت بدتر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین