کد خبر: ۱۱۲۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱

احمدی‌نژاد: مهندسی ایران در گذشته بسیار پیشرفته‌تر از امروز بوده است

ساختن ایران مساوی با ساختن کل دنیا و اندیشه‌های حاکم بر جهان است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر الگو قرار دادن توانمندی‌های داخلی در توسعه، گفت: مهندسی در گذشته ایران بسیار پیشرفته‌تر از مهندسی امروز در کشور بود.

احمدی‌نژاد امروز پنجشنبه در دومین روز از سفر استانی به استان خراسان شمالی و در جمع مدیران این استان با اشاره به سالروز 13 آبان گفت: امروز، روز مهمی در تاریخ انقلاب به‌شمار می‌رود و تبعیت امام، روز دانش آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی هر کدام در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش خود را داشته‌اند.

وی افزود: یک روز دشمنان با خیال اینکه می‌توانند سیطره خود را با جدا کردن رهبری بر ایران تداوم ببخشند مبادرت به تبعید امام(ره) کردند غافل از اینکه هر کسی هر کاری را انجام می‌دهد در نقشه خداوند فعال بوده و حتی حمله جورج بوش به عراق و افغانستان با وجود تلخی‌‌هایش در قالب نقشه صورت گرفته که ماهیت واقعی آمریکایی آن افشا شده و معادلات جهانی به نفع انسان‌های آزادی‌خواه تغییر کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به فرصت امروز مسئولان برای خدمت‌گزاری به مردم گفت: باید قدرشناس این فرصت بود و چه بسا انسان‌هایی هستند که آرزوی چنین فرصتی را برای خدمت دارند که البته باید توجه داشت که ساختن ایران مساوی با ساختن کل دنیا و اندیشه‌های حاکم بر جهان است.

وی با اشاره به اقداماتی که در استان خراسان شمالی طی چندین سال گذشته صورت گرفته است، ادامه داد: این خدمات بسیار عظیم است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم زیرا ما به دنبال تشکیل جامعه آرمانی هستیم و هرکسی نیم نگاهی به میزان کار انجام شده بیاندازد متوجه این فاصله می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که در آن دغدغه‌ای نباشد و اینها شدنی است البته به فضل الهی ملت ایران در این مسیر قرار گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در عین اینکه به مسائل کلان منطقه خود توجه می‌کنند باید از مسائل ریز نیز غافل نباشند، گفت: برای ما تک‌‌تک انسان‌ها مهم هستند و به واقع این اندیشه‌ای پوسیده‌ای است که برای رسیدن به توسعه، حقوق عده‌ای باید لگدمال شود.

وی با بیان اینکه مردم حداکثر توقع را از حکومت اسلامی دارند، گفت: البته در نقطه مقابل هم آنها حداکثر همکاری را با این حکومت داشته و برای حفظ آن حاضرند که جان خود را نثار کنند لذا نباید از مشکلات مردم غافل شد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ما باید خود را نوکر مردم بدانیم تصریح کرد: در دستگاه الهی اگر یک دل را شاد کنید بسیاری از مناسبات برای شما تغییر کرده و گره‌ها برای‌تان به سادگی گشوده می‌شود. 

وی گفت: چه‌بسا امپراتوری‌های بزرگی که با شکستن یک دل در یک گوشه‌ای فرو ریخته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید استان را بسازیم و برای این منظور باید الگوی خود را تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: گزارشی که در رابطه با پیشرفت استان خراسان داده شد نشان از رشد اعداد و ارقام است ولی با این رشد آیا معضلی از مشکلات مردم کم شده است.

احمدی‌نژاد گفت: با این برنامه‌ای که هم اکنون وجود دارد هرچه بیشتر کار کنیم بیشتر کم می‌آوریم زیرا الگوهای ما برای ساختن الگوهای اصیل و بومی نیست. 

وی بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها را مبتنی‌بر تئوری‌های غربی دانست و گفت: آنها با استیلای فناوری که پیدا کردند الگوی خود را موفق‌ترین الگو معرفی کرده و همان را در جهان منتشر کرده‌اند و بعضی از مدیران ما هم با اشتها از همان‌ها استفاده و بر اساس آن برنامه‌ریزی نمودند غافل از اینکه این الگو نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند.

وی گفت: در این مسیر هر چقدر بدویم فاصله خود را با آن کشورها بیشتر خواهیم کرد و نمونه آن هم اکنون برخی کشورهای شرق آسیا هستند که مردمشان تبدیل به کارگر نظام سرمایه‌داری شده و مردم هر چه تلاش می‌کنند جیب سرمایه‌داران پر می‌شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید الگوهایی را که با مشکلات فرهنگی و اجتماعی ما همخوان است برای پیشرفت انتخاب کنیم، گفت: ما باید معیارهای خود را در پروژه‌ها در نظر داشته زیرا در معیار ما کمال انسان در بهره‌مندی مادی نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید بر توانمندی‌های خود متکی باشیم افزود: هر عظمتی لزوما مفید ما نیست و هنر ما در این است که دارایی‌های خود را بالا ببریم و فناوری ها در خدمت تولید سنتی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ما 5 سال پیش به جای وارد کردن فرش ماشینی به تولید جاجیم و گلیم که ریشه در فرهنگ ما دارد می‌توانستیم موفق‌تر باشیم.

احمدی‌نژاد در ادامه با اعلام اینکه مهندسی در گذشته ایران خیلی پیشرفته‌تر از مهندسی امروز کشور بوده است، گفت: در مهندسی سنتی به بهترین نحو از چرخش طبیعت استفاده می‌شد.

وی اضافه کرد: 40 سال است که همه تلاش ما بر تامین آب درکشور متمرکز شده درحالی که در زمینه مصرف آن کار چندانی صورت نگرفته است.

احمدی‌نژاد خطاب به مسئولان استان خراسان گفت: هرکاری که شما انجام می‌دهید بارفرهنگی دارد لذا باید مبتنی‌بر فرهنگ داخل کشور بوده و بر توانمندی‌های خود متکی باشیم.

وی تصریح کرد: اگر مردم هر منطقه با طبیعت آن منطقه زندگی کنند به تبع بسیاری از مشکلات کاهش یافته و بیماری‌ها نیز تقلیل می‌یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین